جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه دین اسلام از همان ابتدا تا به امروز، منشأ تحول و دگرگونی بوده است، گفت: بعثت پیامبر(ص)، زمان برانگیختن خردهایی بود که در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بودند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، اظهار داشت: «مبعث» روزی است که حضرت محمد(ص)، از سوی پروردگار متعال به درجه پیامبری برگزیده و مأمور شد تا یکتاپرستی را در سرتاسر عالم فراگیر کند.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر(ص)، زمان برانگیختن خردهایی بود که در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بودند، تصریح کرد: خداوند متعال آخرین فرستاده خویش در زمین را زمانی به پیامبری برگزید که دخترکان معصوم، به جای آغوش گرم مادر، در دامان سرد خاک زنده به گور می شدند و جوانان بلندقامت، در جنگ جهالت‌ها، جان به بارش تیرها می‌دادند و زنان بی‌پناه، در بند اسارت می‌زیستند. در این زمان مردی که کمال انسانیت در او جلوه یافته بود، قیام کرد و ندای یکتاپرستی و کنار گذاشتن بت‌های مادی، سر داد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه تاریخ مسلمانان به دو قسمت «تاریخ قبل و تاریخ بعد از اسلام» تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: یکی از علت‌های این مسأله تغییر و دگرگونی‌هایی بود که پیامبر اسلام با بعثتش ایجاد نمود و تا امروز نیز همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان اینکه دین اسلام از همان ابتدا تا به امروز، منشأ تحول و دگرگونی بوده است، اظهار داشت: تاریخ به عینه ثابت کرده که هرکجا مرد یا زنی نیکو سرشت و کمال یافته ظهور کرد و ندای اسلام و اسلام‌خواهی سر داد، تحولی بزرگ و شگرف رخ داد و نزدیک‌ترین تحول در دهه‌های اخیر نیز، انقلاب اسلامی ایران است که توسط یک رهرو راه محمدی به پیروزی رسید.

وی، با اشاره به تحولات ایجاد در قرون معاصر، تصریح کرد: بیداری اسلامی و ظهور جریانی با عنوان «جریان مقاومت اسلامی» در برابر کفر جهانی دنیا را متحول و امروز اندیشه اسلامی که از دل انقلاب ایران پس از هزاران سال به جهانیان صادر شد، در مغز و فکر میلیون‌ها جوان آزادی‌خواه و خداجو نفوذ کرده و تفکری جدید را پدید آورده است.

حجت الاسلام هاشمی تژاد، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی را به مثابه چراغ راه هدایت در مسیری خاموش و صعب‌العبور دانست و اظهار داشت: جوانان کشورهای اروپایی که سالیان سال از فساد و گمراهی به تنگ آمده و به دنبال حقایق هستی و گم‌گشته خویش در جهان معنویت و عرفان می‌گشتند، با این نامه  مسیر خویش را پیدا و آن را فانوسی برای ادامه مسیر خویش تا رسیدن به نقطه رهایی بخش قرار دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha