پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) اهواز

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، تلاش حوزه‌های علمیه برای تربیت مبلغان و طلاب آشنا به زبان‌های خارجی را عاملی مهم در افزایش موج اسلام خواهی در جهان دانست و گفت: حوزه‌های علمیه با توجه به گزاره‌های عقلی، می‌توانند مردم غیر مسلمان جهان را به سمت فطرت انسانی خویش دعوت و هدایت کنند.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عید مبعث را روز اکمال دین و اتمام حجت بر بندگان دانست و اظهار داشت: خداوند حضرت محمد(ص) را به‌عنوان آخرین پیامبر برگزیده‌اش، برای انسان‌ها برگزید تا جهان را از ضلالت و گمراهی خارج و به سوی کمال بشری هدایت کند.

این استاد حوزه علمیه، «بعثت» را بازگشت انسان به فطرت وجود خویش نامید و تصریح کرد: اینکه پیامبر اعظم(ص) در روز بعثت بیان کرد که «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» حاکی از آن دارد که دیگر نباید ظلم و جور و فساد در زمین باشد؛ چراکه پیامبر رحمت و پیشوایان پس از او آمدند تا انسان‌ها را از ضلالت برهانند.

وی، گسترش موج اسلام خواهی در جهان را نشانه ایجاد تحولی عظیم در عالم اعلام کرد و گفت: اگر امروز بیداری اسلامی در جای‌جای عالم هستی ریشه دوانیده و مردم روز به روز، برای پیوستن به مکتب اسلام تلاش می‌کنند؛ حاکی از آن دارد که پیام رهایی بخش ائمه اطهار(ع) را دریافت کرده و این ظرفیت را در خود ایجاد کرده‌اند تا به اصل وجودی خویش بازگردند.

حجت الاسلام موسوی، تلاش حوزه‌های علمیه برای تربیت مبلغان و طلاب آشنا به زبان‌های خارجی را عاملی مهم در افزایش موج اسلام خواهی در جهان دانست و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه با توجه به گزاره‌های عقلی، می‌توانند مردم غیر مسلمان جهان را به سمت فطرت انسانی خویش دعوت و هدایت کنند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج)، با تأکید بر اینکه تربیت طلاب آشنا به زبان‌های روز دنیا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: هم‌اکنون طلاب زبان‌دان بسیاری در حوزه علمیه خوزستان مشغول به تحصیل هستند که در صورت وجود ساز و کاری مشخص می‌توان از آنها در کشورهای عربی و آفریقایی بهره برد و استفاده کرد؛ اما متأسفانه به دلیل عدم وجود اراده‌ای عملی و قوی برای اجرایی کردن این مهم، ظرفیت‌های بالقوه خوزستان بر جای خود باقی مانده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha