پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 414048
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: فلسفه بعثت خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) این است که ایشان مبعوث شدند تا مکارم اخلاق را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: فلسفه بعثت خاتم الانبیاء(ص) این است که ایشان مبعوث شدند تا مکارم اخلاق را تمام کنند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند خداوند پیامبرش را اختصاص داده به مکارم اخلاق و این ویژگی مختص پیامبر اکرم (ص) است و پیروان ایشان باید از این مکارم اخلاقی تبعیت کنند.

استاد حوزه علمیه  با تاکید بر اینکه مکارم اخلاق درجات دارد و باید به دنبال رسیدن به درجات بالای آن باشیم، ابزار کرد: اگر این مکارم در انسان نباشد باید دعا کند تا خدا آن را در اعلی درجه ممکن در وجودش جاری کند.

حجت الاسلام  والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه مکارم اخلاق ۱۰ مورد است، بیان کرد: راستگوئى، نوميدى راستين از غير خدا، بخشش به نيازمندان، خوش خلقى، پاداش در برابر خدمات ديگران، پيوند و رفت و آمد با خويشاوندان، حمايت از همسايه، توجّه به حقوق دوستان، مهمان نوازى و مهمترين اينها شرم و حياء از جمله مکارم اخلاق است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha