پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار رئیس شرکت فیس بوک با دانشجویان مسلمان در میشیگان

حوزه/ مارک زاکربرگ صاحب و مدیر فیس بوک، در جلسه‌ای با دانشجویان مسلمان دانشگاه میشیگان – دیربورن، به درددل‌های آن‌ها در رابطه با جنگ و اسلام‌هراسی گوش داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از freep، مارک زاکربرگ صاحب و مدیر فیس بوک، روز جمعه با دانشجویان مسلمان دانشگاه میشیگان – دیربورن، واقع در ایالت میشیگان در آمریکا ملاقاتی داشت.

کیت مالک، مدیر ارتباطات دانشگاه دیربورن میشیگان گفت: زوکربرگ هنگام بازدیدش از این دانشگاه، درخواست کرده بود با گروهی از دانشجویان مسلمان ملاقاتی داشته باشد. این گردهمایی در مرکز زیست محیطی دانشگاه انجام گرفت. این جلسه به صورت خصوصی انجام شد تا دانشجویان بتوانند آزادانه سخن بگویند.

رئیس فیس بوک درباره جلسه ملاقاتش با دانشجویان مسلمان نوشت: بیشتر دانشجویانی که با آن‌ها ملاقات کردم را مهاجران و پناهندگانی از مناطق جنگی چون فلسطین، اردن و عراق تشکیل می‌دادند. آن‌ها داستان‌هایی درباره تجربیات تلخ‌شان از خشونت برایم تعریف کردند. خاطرات تلخی چون بمباران‌های مناطق مسکونی، پناه بردن کودکان به آغوش مادران و ناتوانی والدین در محافظت از فرزندان‌شان.

زوکربرگ در متن خود به اسلام‌هراسی در جامعه غرب اشاره کرده و نوشت: دانشجویان مسلمان نگرانی‌هایشان در فضای کنونی جامعه آمریکا را با من در میان گذاشتند. یکی از دانشجویان به من گفت احساس می‌کند که باید همیشه خوش‌برخورد باشد و مثلا به سفیدپوستان اجازه هر کاری را بدهد، او باید همیشه خوب باشد و به همه ثابت کند که مسلمانان آدم‌های خوبی هستند. وی همچنین به من گفت من آموخته‌ام که به خاطر هویتم، عرب بودن و مسلمان بودنم عذرخواهی نکنم، با این حال همواره برای زیستن در حال تقلا هستم.

تشخیص ریشه مشکلات، شیوه مبارزه با اسلام‌هراسی

رئیس فیس بوک همچنین با اشتیاق این ملاقات را توصیف کرده و نوشت: قبل از ترک جلسه، یک دانشجوی مسلمان به من گفت، استادم به من نصیحت کرده که یکی از راه‌های کاهش اسلام‌هراسی، تشخیص ریشه‌های این مشکل و در ادامه، تمرکز بر روی ایجاد ارتباط با مردم در رابطه با مسائل دیگر و در نتیجه ایجاد تفاهم مشترک و تنظیم راه حلی مناسب است. من از این دانشجویان جوان متشکرم که مرا در درک بهتر و حرکت رو به جلو کمک و همراهی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha