جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمادگی مردمی برای تظاهرات روز کارگر

حوزه/ شهروندان بحرینی برای مشارکت در تظاهرات و اعتراضات مردمی به مناسبت روز کارگر در روز اول ماه می میلادی آماده می شوند. ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، شعار امسال را "دستی تصمیم می گیرد و دستی سرنوشت تعیین می کند" انتخاب کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهروندان بحرینی برای مشارکت در تظاهرات و اعتراضات مردمی به مناسبت روز کارگر در روز اول ماه می میلادی آماده می شوند. ائتلاف انقلاب 14 فوریه بحرین شعار امسال را "دستی تصمیم می گیرد و دستی سرنوشت تعیین می کند" انتخاب کرده است؛ این در حالی است که تظاهرات خود جوش از پریروز آغاز شده و تا دیروز در مناطق مختلف بحرین اعتراضات ادامه داشته است.

ائتلاف 14 فوریه و انقلابیون مخالف نظام حاکم بر مشارکت مردمی در تظاهرات روز دوشنبه در ابراز هم بستگی با کسانی که به خاطر مسائل سیاسی از کار برکنار شده اند و برای تاکید بر حق تعیین سرنوشت که عنوان اصلی اعتراضات سرتاسری کشور است، تاکید کردند.

ائتلاف 14 فوریه در بیانیه خود تاکید کرد: کارگرانی که از ساده ترین حقوق خود محروم هستند، نمونه ای از ستم رژیم آل خلیفه به تمامی اقشار جامعه بحرینی است.

تظاهرات خود جوش به همین مناسبت دیروز در شهرک المالکیه به راه افتاده است و امروز دسته جدیدی از تظاهرات آغاز شده تا به تظاهرات اصلی که فردا انجام می گیرد، وصل شود.

شهرک های بحرین از دیروز شاهد سری جدیدی از فعالیت های مردمی بوده است به گونه ای که اهالی شهرک "کرباباد" تجمع همبستگی با شیخ عبد الزهرا الکربابادی که دو روز پیش بعد از هجوم به خانه اش بازداشت شده است، برگزار کردند. همسر شیخ الکربابادی و خواهرش بازداشت شده بودند که دیروز آزاد شدند.

معترضین خشمناک در تعدادی از محورها عملیات میدانی به راه انداختند؛ از جمله آن ها عملیاتی بود که در خیابان البدیع در نزدیکی شهرک المقشع در محکومیت جنایت بازداشت زنان و تجاوز به آن انجام گرفت؛ نجاح حبیب بانوی بحرینی از شهرک نویدرات هفته گذشته بعد از احضار وی به مرکز پلیس، بازداشت شده و در روند بازجویی مورد شکنجه و آزار قرار گرفته و لیستی طولانی از اتهامات به وی نسبت داده شده است.

در تاکید بر رد حمد عیسی حاکم بحرین، مردم اسم وی را در خیابان ها و جاده ها نوشته اند تا زیر پاها و وسایل نقلیه لگد مال شود. این اقدام در طول سال امری عادی است و مناطق مختلف کشور شاهد آن است و عنوان "حمد زیر لگدها" به خود گرفته است.

تداوم فعالیت "انقلاب محراب"

در راستای تداوم فعالیت "انقلاب محراب" شهروندان نماز جماعت را در مکان مسجد العلویات در شهرک الزنج که در سال 2011 میلادی توسط نیروهای آل سعود و آل خلیفه ویران شده است، برگزار کردند. این فعالیت هر شنبه در  جهت یادآوری این جنایت که بحرینی ها آن را عنوان بارزی از پروژه آزار و اذیت های فرقه ای که ساکنین اصلی این کشور را هدف قرار می دهد، انجام می گیرد.

تجمع در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم

تجمع گسترده مردم در شهرک محاصره شده الدراز و کنار منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه دارد و تجمع کنندگان تلاش کردند تا در محل تجمع مراسم جشنی را به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار کنند، لذا مراسم جشنی ترتیب داده شد و تجمع کنندگان در آن بر تداوم حضور در مقابل منزل آیت الله قاسم و برگزاری فعالیت ها، مراسم های دینی و ملی با وجود تهدیدهای آل خلیفه و محاصره نظامی شدید که از ماه خرداد سال گذشته آغاز شده، تاکید کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha