جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ مرکز دموکراسی و حقوق بشر "الخلیج" با صدور بیانیه ای حمله به شیخ عیسی قاسم را جنایتی بزرگ دانست که آل خلیفه مرتکب آن می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با نزدیک شدن تاریخ محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم در 17 اردیبهشت، مرکز دموکراسی و حقوق بشر "الخلیج" با صدور بیانیه ای حمله به شیخ عیسی قاسم را جنایتی بزرگ دانست که آل خلیفه مرتکب آن می شود و همچون ابزاری برای انتقام جویی از شیعیان بحرین است که در برابر چشمان سازمان های بین المللی انجام می شود.

در ادامه بیانیه الخلیج آمده است: محاکمه شیخ عیسی قاسم نقض حقوق دینی شهروندان است؛ چراکه نظام آل خلیفه از فریضه خمس که شیعیان به آن عمل می کنند به عنوان اتهامی برای شیخ قاسم یاد کرده و بنا دارد وی را به اتهام دریافت اموال خمس محاکمه کند در حالی که شیخ عیسی قاسم فقیهی است که اجازه دریافت وجوهات شرعی از جانب حضرت آیت الله سیستانی دارد و از این رو حمله به ایشان جنایتی بزرگ است.

مرکز الخلیج ادامه داد: مسئولان بحرین حق انجام شعائر دینی و مذهبی شهروندان را نقض می کنند و پیش از این نیز مساجد متعلق به شیعیان را به خاطر انتقام جویی از آنها تخریب کردند و اکنون نیز همچون گذشته مانع برپایی نماز توسط ائمه جماعت و روحانیون می شوند و به صورت پیوسته روحانیون و علما را به مراکز امنیتی احضار می کنند بدون اینکه این روحانیون جرمی را مرتکب شده باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: دادگاه بحرین به ابزاری در دست مسئولان کشور تبدیل شده که از آن سوء استفاده می کنند و احکام ظالمانه سلب تابعیت شیعیان انقلابی را در محاکمه های فرمایشی و غیر عادلانه صادر می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha