جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروه آفریقایی در حرم امام علی

حوزه/ گروه آفریقایی زائر حرم امام علی(ع) اذعان کردند از مشاهده عتبات مقدس عراق شگفت زده شده اند و بسیاری ازحقایق درباره شیعه و اهل بیت(ع) برای آنها روشن شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی شامل شخصیت های دولتی و دینی از کشورهای سنگال و کامرون و غنا در جریان سفر خود به عراق به زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) مشرف شدند و توسط حجت الاسلام شیخ مصطفی ابوالطابوق رئیس بخش امور دینی آستان مقدس علوی مورد استقبال قرار گرفتند.

گروه آفریقایی در این دیدار اذعان کردند از مشاهده عتبات مقدس عراق شگفت زده شده اند و بسیاری از اموری درباره شیعه و اهل بیت(ع) برای آنها روشن شد؛ چراکه پیش از این برخی جریان ها تلاش می کردند مانع رسیدن مردم به معرفت و شناخت حقیقی شوند و اکنون ما به خاطر دست یابی به شناخت واقعی و مشاهده انسانیت اهل بیت(ع) و مدرسه اهل بیت(ع) شادمان و خوشحالیم.

شیخ ابوالطابوق درباره این دیدار گفت: با گروه آفریقایی درباره کلیات دینی و انسانی بر اساس دیدگاه امیرالمؤمنین علیه السلام صحبت کردیم و این فرمایش امیرالمؤمنین را برای گروه آفریقایی نقل کردیم که می فرماید: «مردم دو گروهند: یا برادر دینی تو و یا همنوع تو در انسانیت هستند» و این واقعیت برای آنها تبیین شد که دیدگاه امام علی(ع) ما را به دوستی، محبت و انسانیت در برخورد با افکار و اندیشه ها و اعتقادات مختلف فرا می خواند و اکنون نیز شاهد هستیم که مرجعیت شیعه در نجف اشرف به همه مردم به یک چشم می نگرد.

وی افزود: گروه آفریقایی مشتاق تکرار زیارت عتبات مقدس بودند و ما از آنها دعوت کردیم در دفعات بعد شخصیت های دیگر آفریقایی را با خود به عراق بیاورند تا از نزدیک واقعیت ها را به صورت شفاف ببینند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha