پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین

حوزه/ باقر درویش گفت: حقوقدانان بر این باورند که به تاخیر انداختن موعد محاکمه شیخ عیسی قاسم به این شکل، اقدامی غیر قانونی است که با هدف از پا در آوردن مردم صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، باقر درویش حقوقدان بحرینی و رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در گفتگو با شبکه المنار درباره به تاخیر افتادن مجدد محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط نظام آل خلیفه گفت: این تصمیم نظام بحرین، نشانه خوبی نیست و نباید به آن خوش بین بود.

وی افزود: به تاخیر افتادن محاکمه شیخ عیسی قاسم به خاطر عدم آمادگی فضای سیاسی و امنیتی بحرین برای مقابله با اعتراض های گسترده مردمی است که ممکن است در واکنش به چنین جنایتی به وجود بیاید، زیرا ارتکاب چنین جنایتی توسط نظام می تواند کشور را به نقطه نامعلومی سوق دهد.

درویش ادامه داد: نظام دوست ندارد همزمان با میزبانی نشست جمعیت عمومی اتحادیه بین المللی فوتبال توسط بحرین که قرار است در 11 ماه می برگزار شود، اوضاع بحرین را پیچیده تر کند.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: حقوقدانان بر این باورند که به تاخیر انداختن موعد محاکمه شیخ عیسی قاسم به این شکل، اقدامی غیر قانونی است و البته برخی ناظران نیز بر این باورند که به تاخیر انداختن محاکمه نشان دهنده عزم نظام برای صدور حکم و یا تاکتیکی برای از بین بردن صبر استراتژیک انقلابیون و از پا در آوردن آنها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha