سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان، سند۲۰۳۰ یونسکو را مصداق بارز نفوذ و تهاجم فرهنگی دانست و گفت: چرا باید کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب شخصا در این قضیه ورود کنند و از جایگاه حکم حکومتی وارد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان درباره سند 2030  و گلایه مندی مرهبر معظم انقلاب از تصویب بی سرو صدای این موضوع  اظهار کرد:  تصویب سند آموزشی یونسکو موسوم به 2030 نگران کننده است و از همه مهمتر راحت از کنار این گذشتن توسط مسئولان فرهنگی کشور، مایه تاسف و تعجب است.

وی با بیان اینکه در کشور نهادهای فرهنگی گسترده ای وجود دارد که در راس آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت:  تعجب می کنم  که چرا مسئولین امر به راحتی از کنار تصویب و حتی اجرای چنین مباحثی عبور می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اگر راحت گذشتن از کنار چنین سندی که ارزش های اسلامی و دینی را هدف قرار داده است، نشانه غفلت است،  مایه تاسف است و اگر  تعمداً هم بوده، مایه خجالت و تاسف بیشتر است.

چرا باید کار به جایی برسد که رهبری  شخصا در این قضیه ورود کنند

وی ابراز کرد: چرا باید کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب خود شخصا در این قضیه ورود کنند و از جایگاه حکم حکومتی وارد شوند، وقتی سخن از تهاجم فرهنگی گفته می شود، یکی از مصادیق بارز آن موضوعات این چنینی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: بی تعهدی و غفلت برخی   متولیان فرهنگی کشور در طوفان ها و تهاجمات فرهنگی علیه ارزش های دینی مایه تاسف است، این مسئله نشان می دهدکه عرصه فرهنگ از سوءمدیریت و ضعف مدیریت رنج می برد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به فداکاری و ایثار ملت ایران و مدافعان حرم،  تصریح کرد: در این شرایط عده ای غفلت را پیشه کرده اند . ما از بیگانگان و دشمن انتظاری نداریم، انتظار ما از کسانی که بر کرسی مسئولیت نشسته اند و نان انقلاب اسلامی را می خورند.

وی بیان کرد: امام راحل بارها فرمودند ما از تهاجم نظامی هراسی نداریم، بلکه از تهاجمات فرهنگی باید نگران باشیم، لذا تنظیم ، اجرا و تحمیل چنین سندهایی به کشورهای آزادی خواه و استقلال طلبی چون ایران از سوی دشمن برنامه ریزی شده است.

ائمه جمعه و جماعات روشنگری کنند

رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از حوزه های علمیه، خطبای جمعه و روحانیون انتظار علاوه بر روشنگری درباره چنین سندهای ضد ارزشی، در مقابل اجرای آنها نیز بایستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha