جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فردوسی پور معاون فرهنگی تبلیغی خراسان

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که فساد به معنای خارج شدن از اعتدال است، گفت: این که برخی از روشنفکر مآب‌ها عنوان می‌کنند، جامعه امروز با جامعه هزار و ۴۰۰ سال قبل متفاوت است و نیازی به تبعیت از قرآن و سخنان پیامبر(ص) نیست ، جزو مصادیق فساد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، شنبه شب، در سلسله برنامه‌های تبلیغی ـ مذهبی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که فساد در لغت به معنای بی‌نظمی و خارج شدن از اعتدال است، گفت: از اهداف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نجات انسان، اصلاح جامعه و سوق دادن آن به سوی کمال است و در این میان یکی از مصادیق فساد بی‌توجهی به بیانات این بزرگواران و پیروی نکردن از آن‌ها است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: اینکه برخی از روشنفکر مآب‌ها عنوان می‌کنند، جامعه امروز با جامعه هزار و 400 سال قبل متفاوت است و نیازی به تبعیت از قرآن و سخنان پیامبر(ص) نیست نیز جزو مصادیق فساد محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) راه‌گشای انسان است و می‌تواند او را در مسیر صحیح قرار دهد، بنابراین، اگر انسان خود را از ناهنجاری‌هایی که در روایات ذکر شده دور کند و به تبعیت از کلام اهل بیت(ع) بپردازد می‌تواند در زندگی به موفقیت برسد.
 
حجت الاسلام فردوسی‌پور با تأکید بر این‌که نه تنها در ظاهر بلکه در باطن و اعتقادات باید مطیع اهل بیت(ع) باشیم، گفت: کلام اهل بیت(ع) انسان را از تحیر، سرگردانی و گرداب دنیا در هر زمانی نجات می‌دهد.
 
وی، اسراف را به عنوان دومین مصداق فساد معرفی و ابراز کرد: انسان باید از هر چیزی به اندازه معقولش استفاده کند و استفاده بیش از اندازه از هرچیزی موجب از بین رفتن منابع و ایجاد هرج و مرج می‌شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که یکی از مواردی که باید صحیح و به اندازه مورد استفاده قرار گیرد، عمر انسان است، گفت: انسان باید از این سرمایه ارزشمند در جهت رشد و رسیدن به درجات کمال استفاده کند.
 
حجت الاسلام فردوسی‌پور از طغیان به عنوان یکی دیگر از مصادیق فساد در جامعه یاد کرد و افزود: اگر انسان خود را در جایگاهی که حقش نیست قرار دهد و یا تکبر ورزد و بیش از آنچه خداوند برایش در نظر گرفته سهم‌خواهی کند، اسیر طغیان شده است.
 
وی، به راه مبارزه با فساد با توجه به آیات و روایات اشاره و ابراز کرد: قرآن و کلام اهل بیت(ع) آگاهی بخشی و شناخت نسبت به وظایف و افزایش بصیرت را به عنوان راه‌های مبارزه با فساد معرفی کرده‌اند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: هرچه انسان شناخت و بصیرتش افزایش یابد در برابر بی‌نظمی‌ها، ناهنجاری‌ها و فساد‌ها موفق‌تر عمل می‌کند.
 
حجت الاسلام فردوسی‌پور تأکید کرد: برای این‌که بتوانیم بستر ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرده و جز منتظران ظهور باشیم باید به اصلاح خود بپردازیم و این اصلاح با افزایش آگاهی و شناخت نسبت به وظایف و نسبت به مسائل دینی، اعتقادی و احکام صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام / ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha