سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، صیانت از انقلاب و تبیین دستاوردها و برکات آن را مهمترین مأموریت حوزه انقلابی دانست و گفت: شناخت جوانان از جریان انقلاب و نظام اسلامی، به تبیین، توجه و دقت نیاز دارد که برعهده فضلای جوان حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی طلاب و روحانیون مشهد، در مدرسه علمیه عالی نواب با تاکید بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و تربیت طلاب انقلابی، گفت: امروز صیانت از انقلاب وظیفه مهم طلاب و روحانیون است و باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به این که نسل جوان امروز که انقلاب، امام راحل و حضور در جبهه های دوران دفاع مقدس به عنوان سه مبدأ نظام اسلامی را از نزدیک درک نکرده اند، ابراز کرد: نهضت امام بزرگوار در ادامه راه است و نظام جمهوری اسلامی به صورت یک اهرم در دست انقلاب قرار گرفته است، ولی نقطه پایانی آن، این نظام نیست و مسیر خود را با این اهرم ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بنابراین، شناخت جوانان از جریان انقلاب و نظام اسلامی، به تبیین، توجه و دقت نیاز دارد که بر عهده فضلای جوان حوزه است.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) و ارتباط خود با جوانان، خاطر نشان کرد: اگر طلاب و روحانیون در عرصه انقلاب فعالیت نکنند، انقلاب تداوم نخواهد داشت و به همین علت مقام معظم رهبری بر جامعه، دانشگاه و حوزه انقلابی تاکید می کنند، زیرا شناخت انقلاب موجب تداوم آن خواهد شد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز حرکت انقلاب تمام نشده، زیرا استکبار وجود دارد و حاکمیت جهانی اسلام کامل نشده است، گفت: بحث ما نقطه مقابل استکبار است، یعنی ارتباطات مردم در کره زمین به دهکده ای جهانی تبدیل می شود و اگر اسلام و فرهنگ آن رهبری جهان را نداشته باشد، استکبار، جهان را مدیریت خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر انقلاب نبود، حاکمیت استکبار در دنیا قطعی می شد و سفره اسلام و دین برچیده شده بود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب به اذعان غربی ها در حال پیش روی است و دشمن هر روز ضعیف تر می شود، یادآور شد: تعامل با آمریکا و رژیم صهیونیستی با وجود مستضعفانی مانند یمن، سوریه و... همه دعوای ما با جریان های سکولار و لائیک نیست، بلکه بر سر گفتمان است و می گوئیم باید اسلام و دین حاکم بر جهان شود نه استکبار؛ در واقع باید با این گفتمان و حاکمیت دین به گونه ای عمل کنیم که در نهایت پرچم انقلاب به دست صاحب الزمان(عج) برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی می گویند به ملت مظلوم سوریه، فلسطین، یمن، عراق و ... کاری نداشته باشیم،، تصریح کرد: اگر دست از حرکت برداریم، انقلاب راکد و به سقوط می رسد و این امر به معنای حاکمیت استکبار و برداشته شدن اندیشه مهدویت از ذهن هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به امضای سند 2030 و ورود مقام معظم رهبری به این مسئله، گفت: نباید میدان را خالی کنیم، بلکه باید این مسیر اصلی را ادامه داد تا به انقلاب حضرت مهدی(عج) برسیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha