شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آموزش نحو کاربردی

حوزه/ دوره آموزش سریع و آسان «نحو کاربردی و ترکیب براساس آیات قرآن» طی ۲۵ جلسه توسط حجت الاسلام محمدرضا رضوانی خراسانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دوره آموزش سریع و آسان «نحو کاربردی و ترکیب براساس آیات قرآن»  طی ۲۵ جلسه  در مدرسه فیضیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش: شناخت جمله، مبتداء، موصولات، مقطعات، ضمیر فصل، حروف مشبهۀ بالفعل، انواع واو، انواع الاّ، لما و کلّما، ندا، منصوب به نزع خافض، افعال القلوب، نون وقایه، افعال مقاربه، مشتغلٌ عنه العامل، لام تقویت، غیرمنصرف، افعال مدح و ذم، حروف جواب و.... از جمله مباحثی می باشد که در این دوره  تدریس می شود.

خاطر نشان می شود: در این دوره مباحث به دو صورت بیان  می شود،مبحث شرط و ادوات آن، استفهام و ادات آن، استثناء و ادات آن، ندا و ادات آن، موصولات و صله، جملات، جار و مجرور و ظرف، مضاف و مضاف الیه و نوع دوم نیز انواعی که ادوات دارند مثلاً چند نوع «فاء» وجود دارد و همچنین واو، إذا، همزه، ام، إذ، لام، لا و ...    

یاد آور می شود:   اولین جلسه این دوره ،دوشنبه یکم خرداد ماه برابر با 25 شعبان المعظم  از ساعت 18 در مدرس ساحلی فیضیه  برگزار می شود . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نحوی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام ای کاش ساعت کلاس را بعد از نماز مغرب و عشا میگذاشتید.
  • حسینی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    0 0
    بسیار کلاس خوبیس است.ولی ای کاش صبح یا بعد از نماز مغرب و عشا برگزار میشد. با شکم گرسنه کسی چیزی یاد نمیگیره .روزگار بسیار بلنده