پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سندی بحرینی

روحانی بحرینی گفت: بعد از بیان اولیه حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نخبگان جهان اسلام به شدت این حکم را محکوم کردند اما رژیم آل خلیفه به دنبال عصبانی کردن ملت بحرین و شکست میان صفوف شهروندان بحرینی است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، نزدیک به یک سال است که از صدور اولیه حکم علیه روحانی برجسته بحرینی جناب شیخ عیسی قاسم می گذرد حکومت آل خلیفه قصد داشت چند روزه ایشان را از بحرین اخراج کند که با مقاومت و حمایت ملت بحرین روبرو شده است، امروز پس از تاخیر های مکرر آل خلیفه ایشان را به حبس تعلیقی و مصادره اموال محکوم کرد...

 

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی معارض بحرینی با اشاره به قرائت حکم جناب شیخ عیسی قاسم در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: از زمان صدور حکم سلب تابعیت جناب شیخ عیسی قاسم برنامه نظام آل خلیفه مبنی بر تبعید جناب شیخ عیسی در مدت کم و در طول چند روز  بود .

وی تصریح کرد:  این گفته ای است که از طریق وزیر کشور آل خلیفه در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای صوری مطرح شد و گفته بود" شیخ عیسی قاسم ظرف مدت کوتاهی یعنی چند روزه از کشور اخراج می شود. اما این اقدام از سوی ملت بحرین محکوم شد و ملت در منطقه الدراز اعتصاب کردند .

روحانی بحرینی با اشاره به محکومیت های گسترده این حکم از سوی علمای کشورهای اسلامی گفت: بعد از بیان حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم ،این حکم بویژه از طرف رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای و جناب  سردار سلیمانی رد شد و نظام آل خلیفه مجبور به صبر و تامل و  انجام حساب های دقیق تری شد و  ناچار به مقایسه عمق آب قبل از نزول باران شد!

 

شیخ عیسی قاسم

  ناتوانی رژیم آل خلیفه در برابر عزم ملت بحرین

معارض بحرینی با اشاره به دلیل تاخیر قرائت حکم شیخ عیسی قاسم افزود:  به دلیل محکومیت های گسترده در حمایت از شیخ عیسی نظام آل خلیفه صدور حکم جناب شیخ عیسی قاسم را به تاخیر انداخت ، که این ناشی از عدم توانایی و قدرت  بر هزینه های این توطئه است و عدم آمادگی حکومت برای تحمل هزینه های آن است.

  آل خلیفه به دنبال اختلاف و مایوس کردن ملت بحرین است

وی خاطر نشان کرد: حکومت از طریق تاخیر قرائت حکم شیخ عیسی به دنبال به دست آوردن فرصت است و بوجود آوردن حالتی از عصبی کردن و جدایی انداختن در بین صفوف مردم و عذاب دادن و تحت فشار قرار دان مردم هستند.

حجت الاسلام سندی با اشاره به سیاست عادی سازی دولت های عربی با اسراییل گفت: سازمان های عربی حاشیه خلیج فارس برنامه ها و نقشه های بزرگی برای دخالت در منطقه و عادی سازی سیاسی و اجتماعی با اسراییل دارند، و آن از طریق توطئه چینی با حکومت های عربی خلیج فارس هست بنابراین قضیه اول مسلمانان که همان قدس و فلسطین هست را رها کردند که این پشت پرده تظاهرها برای عادی سازی با اسراییل است و این دولت ها شروع به علنی کردن روابط سیاسیشان از مخفی بودن به علنی کردن نمودند.

 

انقلاب بحرین

روحانی بحرین ادامه داد:  نظام آل خلیفه به دلیل نداشتن پشتوانه ملی و تایید قانونی از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می شود و این رژیم بیشترین حمایت را از عادی سازی با رژیم صهیونیستی می کند و اخیرا در تاریخ 9می 2017 از رسانه های آل خلیفه خبر برگزاری اجتماع کنگره فیفا در بحرین در 11 می جاری رسیده است.در حالی که محکومیت های زیادی از سوی شهروندان و موسسات مدنی محلی به دلیل مشارکت گروه اسراییلی در این اجتماع انجام شد. چنانچه ملت بحرین از گذشته و در حال حاضر پیشاپیش ملت های منطقه مخالف رابطه با رژیم صهیونیستی و سیاست های آمریکا و بریتانیا که دشمن امت و مصالح آن هستند .

   خشم و اعتراض ملت بحرین به عادی سازی روابط با اسراییل

 حجت الاسلام سندی گفت: به دلیل آنکه موجی از خشم و اعتراض از اکتبر سال گذشته در بحرین بوجود آمده است و آخرین اعتراضات در 13و14و15ماه می بود که مردم پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و حکومت آل خلیفه توطئه گر و رژیم صهیونیستی دشمن امت و ملت بحرین را محکوم کردند، چنانچه شهروندان و فعالان به شدت عادی سازی با صهیونیست ها را در شبکه های اجتماعی محکوم کردند.

روحانی بحرینی ادامه داد: همچنین 12 جمعیت سیاسی و مدنی در بحرین محکومیت و مخالفتشان را به خاطر استقبال از گروه صهیونیستی در بحرین اعلام کردند و گروه های سیاسی در این زمینه موضوع عادی سازی مستقیم یا غیر مستقیم را مطرح کردند، و بیانیه ای تهیه کردند و آن را امضا نمودند که این دیدارها عادی سازی است که رواج پیدا می کند در جهات رسمی و شبه رسمی در داخل کشورمان، و بر دیدگاه ملت بحرین که این امر را رد می کنند، تاکید کردند، چراکه زمین بحرین به قدم های صهیونیست های مجرم آلوده شده ،چنانچه بیانیه های جمعیت های حامی عملیات ایثارگرانه و فدایی ملت فلسطین و نیروهای مقاومت در مقابل صهیونیست ها ی پست دعوت به محکومیت عادی سازی می کنند و برای جدایی و فاصله گرفتن از کسانی که به دنبال عادی سازی با صهیونیست ها هستند شامل تاجران یا هنرمندان و یا سیاسیون.

 عضو تیار الوفا الاسلامی بحرین گفت: این بیانیه توسط جمعیت مقاومت نیز امضا شده که عادی سازی را با دشمن اسراییلی محکوم کردند و گروه های سیاسی معارض و وابسته از جمله جمعیت اصلاح و منبر وطنی و اسلامی و حامیان جمعیت العمل الوطنی دموکراسی (وعد) و جمعیت تجمع الوطنی دموکراسی وحدوی از این جمله هستند و طیفی از مردم نیز با این اعتراضات هم صدا و هماهنگ شدند از همه گروه ها و سلیقه ها که در قضیه فلسطین وحدت دارند و عادی سازی با رژیم صهیونیستی را مردود می دانند.

وی گفت:  همچنین علمای بحرین در بیانیه ای اعلام کردند که حکومت آل خلیفه بر جدایی کاملش از ملت بحرین به خاطر استقبال از گروه دشمن صهیونیستی از طریق گردهمایی کنگره و اتحادیه بین المللی فوتبال فیفا در کشور بحرین تاکید کند. و در این بیانیه که از سوی علما در 9 می صادر شد، استقبال این گروه در سرزمین بحرین در سایه رنج و غم مداوم ملت فلسطین محکوم شد و مطرح شد که شرمساری و شرف و جوانمردی وجود ندارد و سوالی که در این بیانیه مطرح شد؛ این است چه خیری از چنین حکومتی که از اراده ملت ها جداست و حکومت هایی که دائما در جریان های آلوده که دشمنان امت و اشغالگران هستند امیدواریم.

برائت علما از اقدامات عادی سازی آل خلیفه با صهیونیست ها

 فعال بحرینی با اشاره به اعتراضات علما به عادی سازی با اسراییل گفت: علما برائت و بیزاریشان را از رفتارهای نظام آل خلیفه اعلام کردند و از تمام اقداماتش به خاطر فقدان قانونی و ملی آل خلیفه در این بیانیه مطرح کردند. در خصوص کارهایی که حکومت انجام داده وحکومت نماینده چهره پاک بحرین نیست و نه نماینده گروه آزادی خواهی که به طور مطلق این روابط را رد کردند.

روحانی بحرینی در پایان گفت:  چنانچه گفتیم اهداف عادی سازی با رژیم صهیونیستی و باز کردن کشور برای ایشان از طرف نظام آل خلیفه عبارت است از درخواست حمایت صهیونیستی و آمریکایی ضد انتظارات ملت و تغییرات بین المللی که نظام آل خلیفه را تهدید می کنند و قرار دادن آینده در حالت نامعلوم برای ارج نهادن به ائتلاف رژیم صهیونیستی و دولت های هم پیمان سعودی شیطانی ضد جمهوری اسلامی ایران و اجابت درخواست ها و تمایلات آمریکا است.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha