پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده - حوزه کرمانشاه

حوزه/ بسیاری از روستاهای دور افتاده کرمانشاه فاقد مسجد و حتی حسینه و خانه عالم هستند و این کار وظیفه تبلیغ دین را برای مبلغین بسیار دشوار کرده است.

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه با تاکید بر ضرورت جذب جوانان به مساجد، اظهار داشت:  نباید در ماه مبارک رمضان مساجد و حسینه های از وجود جوانان و نوجوانان خالی باشد، بلکه این مکان های باید به کانون های فعال دینی منسجم تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که وظیفه یک مبلغ بیان احکام دین و آشناسازی مردم با وظایف دینی است، ابراز داشت: متاسفانه در برخی از مناطق دور افتاده شاهدیم که مردم با احکام اسلام  آشنایی ندارند و این مسئله مسئولیت مبلغان را سنگین تر می کند.

این فعال فرهنگی یکی از مشکلات مبلغان را کمبود امکانات همانند مسجد و خانه عالم در سطح روستاها دانست و گفت: بسیاری از روستاهای دور افتاده کرمانشاه فاقد مسجد و حتی حسینه و خانه عالم هستند و این کار وظیفه تبلیغ دین را برای مبلغین بسیار دشوار کرده است.

وی از نهادهای مسئول درخواست کرد که برای ساخت مسجد و خانه عالم در روستاهای دورافتاده برنامه ریزی کنند تا مبلغین بتوانند به وظیفه دینی و شرعی خود بهتر عمل کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha