پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خزائلی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: دین مجموعه ای از اعتقادات قلبی است، پس هیچ اکراهی در آن وجود ندارد، از این رو شاید فردی زبانی مسلمان باشد ولی از روی اکراه مسایل دینی را انجام نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی خزائلی، ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به مسأله کسب تقوا در دین مبین اسلام، گفت: در دین مبین اسلام برای کسب تقوا و معرفت الهی حد و اندازه ای تعیین نشده است و هر کس در حد وسع خود می تواند از خزانه امن الهی معرفت کسب کند.

 وی در ادامه افزود: مومنان برای قرائت قرآن نیز نباید خود را محدود کنند و هر چقدر که به این منبع عظیم وحی دسترسی داشته باشند، باید از فضایل و کرامات آن استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به  توصیه امیر مومنان علی(ع) در مورد خواندن  آیة الکرسی، اظهار داشت: امیر مومنان علی(ع) مسلمین را به خواندن آیة الکرسی سفارش فراوان کرده و قاریان این آیه را از اسلام شناسان بر شمرده اند.

وی اضافه کرد: از فواید خواندن آیة الکرسی می توان به خواندن این آیه بعد از هر نماز که سبب روشنایی چشم می شود و همچنین حفظ انسان بعد از توکل به خداوند متعال از ضرر های احتمالی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: دین مجموعه ای از اعتقادات قلبی است، پس هیچ اکراهی در دین وجود ندارد، از این رو شاید فردی زبانی مسلمان باشد، ولی از روی اکراه مسایل دینی را انجام نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: به گفته آیت الله تبریزی(ره) اسلام چراغی روشن در تاریکی است و کسی که دین مبین اسلام را به خوبی بشناسد، نمی تواند به این دین شبهه ای وارد کند و به تحقیق عقل سلیم به سوی این دین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه دین اسلام دین مهربانی ها است، ابراز داشت: دین اسلام دین اکراه نیست، ولی با مشرکان خرافه پرست مبارزه می کند و همچنین از حریم خداوند متعال دفاع می کند و این مسأله دین اسلام را اجباری نخواهد کرد.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha