جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت مقاومت مردم بحرین و شهدای مدافع حریم فقاهت/حجت الاسلام والمسلمین اختری

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: امروز ما وظیفه داریم، مظلومیت مضاعف شیعیان مظلوم بحرین و عربستان سعودی را در رسانه های جهانی اعلام کنیم و به تبیین ابعاد گوناگون آن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  عباسعلی اختری، عصر امروز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهدای بحرین در دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه بسیار رفیع شهدا در نزد خدای متعال اظهار داشت: شهدای مقاومت اسلامی از جمله شهدای بحرین مظلوم ، کسانی هستند که برای احیای نام و یاد اهل بیت(ع) جان شیرین خویش را فدا نموده و از حریت و شرافت دینی خود حراست کردند.

وی افزود: شهدای مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف اعم از بحرین و یمن و لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و دیگر نقاط مایه افتخار و عزت مسلمین هستند و قطعاً خون مطهر این ها باعث سقوط ظالمان و مستکبران خواهد شد.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همچنین ضمن تقدیر از تلاش همه علما و فعالان و اندیشمندان کشور های مختلف دنیا که در طول 5 سال اخیر در دفاع از مردم بحرین دست به قلم برده و یا به ایراد سخن پرداخته اند، خاطرنشان کرد: باید یقین داشته باشیم که چنین مجالس و اجتماعاتی که به صورت خود جوش برای دفاع از مردم مظلوم بحرین و یمن صورت می گیرد، بسیار موثر است و موجب دلگرمی قافله بزرگ حزب الله و جبهه عظیم مقاومت اسلامی منطقه می شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش حمایت رسانه ای در دنیا از مردم مظلوم بحرین و محکومیت جنایات آل خلیفه گفت: جای بسی تاسف است برای حکومت های خودکامه ای که حتی اجازه نمی دهند جنازه مطهر شهدا به خانواده هایشان تحویل شود و بعضاً آن ها را بدون اعلام قبلی خاک سپاری می کنند و جای تاسف بیشتر برای مجامع مدعی حقوق بشر است که این همه جنایت می بینند و سخنی بر زبان نمی رانند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: بی شک شهدا بر گردن همه ما حق دارند و حقیقتاً اگر از خودگذشتگی و مجاهدت آن ها و نیز هدایت های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری نبود ، چه بسا امروز اثری از حرمین شرفین هم نبود.

وی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر آل سعود در منطقه شرق عربستان گفت: آل سعود از نژاد یهود هستند و ریشه آنها به یهودیت می رسد و همین ها هستند که آرزوی نابودی حرم نبوی عتبات عالیات را داشتند اما باید بدانند که با وجود ظلم و ستمشان ، آینده از آن مومنان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: امروز در هر جایی از منطقه که جنایتی رخ می دهد و بمب گذاری انتحاری صورت می گیرد، رد پایی از آل سعود و یهود مشاهده می شود و این ها نشان می دهد که این ها در نهایت با هم همسو و متحد هستند برای این که به اسلام ناب محمدی(ص) ضربه بزنند.

وی همچنین با اشاره به خیانت های سران سعودی ابراز داشت: پادشاه ذلیل و بدبخت آل سعود که در برابر رییس جمهور آمریکا ذلت و پستی خود را نشان می دهد و در برابر ترامپ  اوج حقارت و ذلت خود را می پذیرد اما در عین حال شبانه بر سر مردم مسلمان یمن بمب و موشک می ریزد و به کودک کشی خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که در نهایت نصرت الهی از آن مظلومان و مستضعفان است، گفت: : خدا نصرت خود را برای کسانی که برای دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم ، قیام کرده اند، عنایت خواهد کرد و امروز همه مردم آزاده جهان پشتیبان مرام و منش مردم آزاده بحرین و رهبر بصیر و آگاه آن هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha