پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ استکبارستیزی یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل بود و ایشان برای مبارزه با استعمار و استکبار هیچ استثنایی قائل نبوده و به‌ هیچ‌ عنوان با دشمن اهل سازش نبودند.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد اظهار داشت: باید به سیره و منش حضرت امام (ره) توجه داشته و آن را برای نسل امروز تبیین نماییم.

وی با بیان اینکه سیره عملی و روشی امام خمینی (ره) الگوی تمام نمای یک انسان کامل انقلابی و محصول مکتب اسلامی است، افزود: امام راحل با نهضت اسلامی خود جهان را به حرکت درآورد و ایران اسلامی را نیز به‌سوی تعالی و پیشرفت سوق داد.

این کارشناس مذهبی، صفاتی همچون فقیه، عالم، فیلسوف، دشمن‌شناس، بصیر و عارف را از ویژگی‌های بارز امام راحل برشمرد و گفت: استکبارستیزی نیز یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل بود و ایشان برای مبارزه با استعمار و استکبار هیچ استثنایی قائل نبوده و به‌ هیچ‌ عنوان با دشمن اهل سازش نبودند.

وی تأکید کرد: سیره امام راحل یک سرمایه عظیم برای جامعه و شخصیت امام بزرگوار نیز یک الگو برای انسان مؤمن انقلابی است.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه تسلیم در برابر اوامر الهی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) بود و بارها تأکید داشتند وظیفه ما این است که به تکلیف خود عمل کنیم، گفت: امام خمینی(ره) در زمان شهادت و غم از دست دادن فرزندشان آقا مصطفی(س)، دلاورانه ایستاد و قهرمانانه قد علم کرد؛ به‌طوری‌که حتی یک آه هم نگفت و در نخستین سخنرانی، شهادت آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی برشمرد و فردای آن روز به تدریس پرداخت که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است که این نشانه تسلیم در برابر مقدرات الهی است.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزادیخواه جهان اقتدار و عزت خود را مدیون امام خمینی (ره) هستند، گفت: امام خمینی(ره) درس آزادگی به جهانیان داد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه راه امام راحل(ره) راه عزت، استقلال، کفر ستیزی و مقابله با توطئه‌های دشمنان بود و باید همان مسیر تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد:  باید همچنان ابعاد وجود و شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) برای مردم و نسل جوان بیان شود و همه برای تحقق اهداف بلند ایشان فعالیت کنند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha