پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله خلخالی

حوزه/ آنچه را که از مرحوم امام خمینی(ره) دیده و شنیده شده آن است که در هر حالت حتی زمانی که در زندان طاغوت به سر می برد در یاد و رضای الهی و به یاد ضعیفان و بیچارگان بود.

آیت الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» دز مشهد، ارتحال ملکوتی امام خمینی(قدسره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی را به عموم ایرانیان بالاخص رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمي خامنه ای تسلیت گفت و با اشاره به آیه «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ(مجادله/11)» و نکات آن، ابراز داشت: نکته اول این است که خدای متعال، رهبری، رفعت و بزرگی را به کسانی می دهد که به او ایمان آورند؛ یعنی هر کار و عملی را که انجام می دهند و در هر مقام، وظیفه و جایگاهی به یاد خدای متعال هستند و رضای او را در نظر می گیرند.
این استاد حوزه ادامه داد: البته چنین حالتی همگان و حتی دشمن را هر چند ممکن است بر اساس دنیا طلبی و خودخواهی با وی مخالفت کند، به گونه ای نسبت به آن شخص خدایی منش، خاضع خواهد نمود.
وی با اشاره به نکته دوم در این آیه شریفه، درباره «و اوتوا العلم درجات» گفت: درجات علمی به اینگونه افراد داده می شود؛ زیرا پیشرفت در هر کاری ممکن است به استمرار در عمل نیاز داشته باشد و همچنین حوادث جدیدی مانع از رشد به وجود آید که به همین علت به کمک علمی نیاز خواهد بود؛ بنابراین علم به تدریج به او داده می شود یعنی از طرف خداوند متعال آموزش خواهد دید.
آیت الله موسوی خلخالی افزود: نکته سوم درباره «و الله بما تعملون خبیر» است؛ یعنی اگر عملی را از مردم پنهان کنید از خدای متعال هرگز پنهان نخواهد شد، بنابراین مردان خدایی منش هرگز کاری انجام نمی دهند که موجب عدم رضای الهی باشد.
وی ادامه داد: آنچه را که از مرحوم امام خمینی(ره) دیده و شنیده شده آن است که در هر حالت حتی زمانی که در زندان طاغوت به سر می برد در یاد و رضای الهی و به یاد ضعیفان و بیچارگان بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha