جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که علما اثبات کردند که مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند، گفت: خون های فراوانی در راه انقلاب ریخته شده و ما همه مدیون این خون ها و رشادت ها هستیم، لذا باید از مسوولان مطالبه کنیم و درصدد اصلاح امور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در گرامیداشت قیام 15 خرداد در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: زنده نگه داشتن 15 خرداد و تبیین این قیام الهی و اینکه چه خون های برای این انقلاب ریخته شده است، بر همگان لازم است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی مردم نهاد و الهی تاسیس شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با اخلاص مردمی و خون پاک شهیدان همانند اخلاص حضرت خدیجه(س) که اسلام را استوار کرد، بنا شده است.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره قیام مردمی 15 خرداد اظهار داشت: زمانی که امام خمینی(ره) را دستگیر کردند، کسی به مردم نگفت که به خیابان ها بریزند، بلکه مردم با نیت الهی در راه پشتیبانی از مرجعیت و رهبریت دینی مسلمین به تظاهرات پرداختند و ثمره اش قیام خونین 15 خرداد شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: محرک اصلی مردم ایران در قیام 15 خرداد دفاع از حریم دین الهی بود و تنها این عامل می تواند سبب جانفشانی یک ملت شود.

وی ادامه داد: امام راحل برای پیاده کردن دین خدا و اسلام قیام کردند و مردم نیز به تبعیت از این مرجع جامع الشرایط، برای احیای حق و حقیقت به حمایت از ایشان انقلاب کردند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که علما و حوزه های علمیه با رهبری امام خمینی(ره) به جامعه درس شهادت و جهاد را آموختند، ادامه داد: به درستی که حوزه های علمیه منشا اصلی انقلاب اسلامی و حماسه سازی ها است.

مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که علما اثبات کردند که مظهر ایثار و از خودگذشتگی هستند، افزود: خون های فراوانی در راه انقلاب ریخته شده و ما همه مدیون این خون ها و رشادت ها هستیم، لذا باید از مسوولان مطالبه کنیم و درصدد اصلاح امور باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سیاست های خارجی و همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته در انتخابات، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در حرم امام خمینی(ره) فرمودند مذاکره برای ما هزینه دارد این یعنی چه، مسوولان باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و همچنین باید به تخلفات انتخاباتی رسیدگی شود.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نسبت به سند 2030 اعتراض کرده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به سند 2030  اعتراض دارند و باید این مساله در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی درادامه افزود: وظیفه روحانیت بصیرت افزایی است و آنچه که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در مورد سند یونسکو گفته اند را در جامعه تبیین کرده اند و عده ای نگویند که از مساله 2030 نخواهیم گذشت.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با اشاره به ضرورت حضور مسوولان در تمامی عرصه ها همانند بزرگداشت 15 خرداد گفت: عده ای از مسوولان با اینکه دعوت شده اند در این مراسم حاضر نیستند، مسوولان باید در تمامی صحنه ها همانند بزرگداشت 15 خرداد حاضر باشند.

  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha