چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام آقا تهرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: در شرایط کنونی، فعالان سیاسی و فرهنگی وظایف سنگین و مهمی برعهده دارند و باید جامعه را از نظر ایمان، اخلاق و بصیرت تقویت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب، روحانیون، مبلغان و فعالان سیاسی  شهرستان سنقر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان باید از سوی مسلمانان غنیمت شمرده شود، زیرا در این ماه درهای بهشت بر روی ما باز است و باید از این فرصت به دست آمده به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین مردم ایران در 15 خرداد سال 42 اشاره داشت و گفت: یکی از عوامل اصلی تشکیل حکومت و نظام اسلامی در ایران، همین قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم ایران بود که به رهبری امام راحل انجام گرفت.

وی در ادامه به ویژگی های کار تشکیلاتی و گروهی اشاره داشت و گفت:  یکی از مهمترین و اصلی ترین امور در فعالیت های تشکیلاتی همفکری و هماهنگی نیروهاست. اگر در کار تشکیلاتی در کنار هم حرکت کنیم، نقاط ضعف به خوبی شناسایی می شود و می توان آنها را برطرف کرد.

حجت الاسلام و.المسلمین آقاتهرانی در ادامه با اشاره به اینکه آسیب شناسی یکی دیگر از اصول کار تشکیلاتی است، بیان داشت: تجربه ثابت کرده که کارهای تشکیلاتی نیازمند رهبری و همفکری دقیق است، اگر این مهم محقق شود بی شک موفق خواهیم شد که نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: در این عصر فعالان سیاسی و فرهنگی وظایف سنگین و مهمی برعهده دارند و باید جامعه را از نظر ایمان، اخلاق و بصیرت  تقویت نمایند.

لزوم تسلط روحانیون بر علوم و مسائل روز

حجت الاسلام مجید صفدری نیز در این نشست با اشاره به اینکه مبلغان در طول سال وظایف مهم و حساسی بر عهده دارند، گفت: یکی از اصلی ترین ویژگی های مبلغان جدای از تهذیب، تسلط بر مسائل فقهی و نیز آگاهی از علوم و مسائل روز است.

امام جمعه سنقر ادامه داد: امروز دشمنان حربه های خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی تغییر داده اند و از هر دری به دنبال رخنه و نفوذ هستند، لذا روحانیان و مبلغان دینی باید با داشتن بصیرت، روش های نفوذ دشمنان را بشناسند و مردم و به ویژه قشر نوجوان و جوان را نسبت به این مخاطرات بیدار کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان، نظام مقدس جمهوری را مورد هدف جنگ نرم قرار داده اند، ادامه داد: امروز دشمنان بسیاری از امکانات فرهنگی را برای به انحراف کشاندن جوانان این مرز و بوم و دور کردن آنها از آرمانهای امام راحل و شهدا به کار گرفته اند و ماهواره یکی از آنهاست.

امام جمعه سنقر با اشاره به اینکه وجود ماهواره در هر خانه ای باعث از بین رفتن اخلاق اسلامی می شود، تاکید کرد: شبکه های ماهواره ای به دنبال القاء تفکرات خانواده ستیز و دین ستیز هستند و متاسفانه با رنگ و لعاب خاصی برنامه های شوم خود را اجراء می کنند.

حجت الاسلام صفدری در پایان، وظیفه روحانیون را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: با وجود تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان، روحانیون باید روش های آموزشی و تربیتی خود را ارتقا دهند و مردم را نسبت به این تهاجم فرهنگی خانمان سوز بیدار کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha