چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ در سند ۲۰۳۰ دست های استکبار و دین ستیزان مشاهد می شود، چرا که افکار ﻟﯿﺒﺮﺍﻟیسم ﻭ ﺳﮑﻮﻻ‌ﺭﯾﺴﻢ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩهند.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ خبرنگار ﺧﺒﺮگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ﺭﺟﺒﯽ، دﺭ ﻧﺸﺴﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﻧﻘﺪ ﻭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺳﻨﺪ 2030 ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻓﯿﻀﯿﻪ ﻗﻢ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ، با اشاره به ابعاد مختلف این سند و تعهدات آن ابراز داشت: ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﻫﺎ و سندهای ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ به ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ قبلی و زمینه سازی های ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﺷﮑﻞ می گیرند ﮐﻪ ﺧﻮﺩ جوامع و دولت های غربی به این امر اذعان دارند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻟﻐﻮ ﺑﺮﺩﻩ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ در جوامع بشری نگاشته اند، بیش از ﯾﮏ ﺩﻫﻪ طول نکشید که ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ به ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﺮﺩﻩ پرداختند؛ لذا ﭼﻄﻮﺭ می توان ﺑﻪ جوامعی ﮐﻪ ﺑﺮ خلاف ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐرد ﻭ ﺣﺴﻦ ﻇﻦ داشته باشیم.

وی ﺍﺑﺮﺍﺯ ﺩﺍﺷﺖ: در این سند دست های استکبار گران و دین ستیزان مشاهد می شود؛ چرا که افکار ﻟﯿﺒﺮﺍﻟیسم ﻭ ﺳﮑﻮﻻ‌ﺭﯾﺴﻢ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫند، لذآ فرهنگ غربی دارای چنین تفکرات و القائیات فکری می باشد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ضمن بیان.نکات کلیدی در متن این سند مبنی بر الزامی بودن تصریح کرد: در این سند شاهد لغاتی همچون «ﺑﺎﯾﺪ»، «ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ» ﻭ «ﻣﻦ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﻡ» ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و بار ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺩﺍﺭﺩ و ضمن ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻭ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﺎ،  توسط تنظیم کنندگان، سند بر اساس ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎیی که آنان ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻮﻋﯽ ﺿﻤﺎﻧﺖ اجرایی ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻨﺎﺩ را وارد می کند.

وی تاکید کرد: چه ضرورتی دارد ما با توجه به این که سند تحول آموزشی در داخل کشور داریم و تهیه و تنظیم شده را کنار بگذاریم و سندی را بپذیرم که برخی مفاد آن مغایر با دین و جوامع اسلامی است و به آن ﺿﻤﺎﻧﺖ ﺍﺟﺮﺍ ﺑﺪﻫﯿﻢ و این ﺗﻮﻫﯿﻦ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﯿﺨﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺎ می باشد.

این استاد حوزه در پایان گفت: عدم اعتقاد راسخ به مبانی دینی و نقش آن در احیای جامعه از علت های اصلی امضای چنین سندها یی در نزد مسئولان می باشد، چرا که با فهم دقیق از دین می توان فهمید، ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﻣﺎ ﻃﺮﺡ ﻭ ﻧﻘﺸﻪ ﺩﺍﺭنﺩ ﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧنﺪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ما ﺭﺍ هدایت کنند، لذا وقتی این باور نزد مسئولان کمرنگ و ضعیف شود و معتقد به دین در پایین ترین سطح باشیم، دیگر از دین انتظار کشور داری را نخواهیم داشت و این خود موجب وابستگی به غرب را فراهم می سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha