شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه/ حجت الاسلام احترامی با بیان این که ماه رمضان، فرصتی مغتنم و مناسب در راستای تبیین و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است، گفت: این ماه، بهترین فرصت خودسازی و تهذیب نفس به حساب می آید.

حجت الاسلام ناصر احترامی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به فضيلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:‌ بر کسی پوشیده نیست كه رمضان، ماه تقويت اخلاص و تقواست.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه پرهيزگاری است، تصریح کرد: این ماه برای همه انسانها كيمياست؛ چراکه حتی نفسی كه در اين ماه كشيده مي شود نیز تسبيح به حساب مي آيد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خضری، ماه رمضان را، ماه وصل به قرآن دانست و افزود: همان طور که می دانیم چنانچه انسان يک آيه از قرآن را دراين ماه تلاوت كند، ثواب تلاوت کل قرآن کریم را دارد که از بالاترين فضيلت های این ماه است .

حجت الاسلام احترامی ضمن اشاره به  برکات متعدد ماه مبارک رمضان، یادآور شد: همگانی بودن این ماه، نظم، سحرخیزی و....، ازمهمترین برکات مذکور به حساب می آید.

وی متذکر شد: طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان ثوابش بیشتر از سایر ماه ها است، پس باید تلاش کنیم که چنین فرصتی را از دست ندهیم.

حجت  الاسلام احترامی مهمترین وظیفه مسلمانان را دستگیری از فقرا و نیازمندان، حفظ زبان در برابر بدی ها، توبه و استغفار، خواندن نمازهای طولانی و همچنین  خواندن قرآن با  درک بیشتر آیات الهی دانست.

وی از  ماه  مبارک رمضان به عنوان ماه توبه و ماه بازگشت به سمت خداوند  یاد کرد و گفت: سفره برکت و رحمت الهی در این  ماه برای همگان پهن شده است و هرکس در این  ماه مخلص تر و قوی تر به سمت خدای متعال برود، از این نعمات بهره مند خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خضری با اشاره به این که یکی از بهترین فرصت های تبلیغ معارف دین، ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: طلاب و مبلغین دین باید در درجه اول خود  از خودسازی غافل نمانند و سپس با جمع کردم مردم درپای منبرهایشان، به ترویج و تبیین معارف الهی پرداخته و همچنین از بیان مسایل سیاسی روز نیز غافل  نمانند.

حجت الاسلام احترامی در پایان محتوای منظم را، از ویژگی های اصلی یک منبر تاثیرگذار و کاربردی دانست و تاکید کرد: انبار کردن ذهن مخاطبان از اطلاعات، نه تنها چندان مفید نبوده، بلکه حتی می تواند آسیب رسان نیز باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha