سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نبئی

حوزه/ حجت الاسلام نبئی با اشاره به این که رویکرد کارشناسانه به تبلیغ نیازمند شناخت مخاطبان و فرهنگ فضای تبلیغ است، گفت: مبلغان باید به گردآوری اطلاعات در زوایای مختلف بپردازند و به زیرساخت های فرهنگی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی نبئی درگفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در بیرجند ضمن اشاره به فضیلت های رمضان، اظهار کرد: اهمیت ماه مبارک رمضان، در خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) آمده است. پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: ای مردم؛ همانا ماه خدا همراه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روی آورده است؛ ماهی که  نزد خداوند برترین ماه هاست و روزهایش برترین روزها، شب هایش برترین شب ها و ساعاتش برترین ساعات است.

دبیر اجرای بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، خاطرنشان کرد:  نباید قرآن در ماه نزولش نیز غریب و مظلوم باشد؛ باید تلاش کنیم تا درهمه مجالس، جلسات قرائت قرآن برگزار شود.

وی با اشاره به این که ثمره ماه مبارک رمضان، رعایت حریم و حدود تقوای الهی است، عنوان کرد: بر اساس سخنی از مولای متقیان امام علی(ع) "بدبخت ترین و شنیع ترین افراد، کسانی هستند که در ماه مبارک رمضان نتوانند خود را در اقیانوس رحمت بیکران پروردگار قرار دهند".

دبیر اجرای بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی دبا بیان این که نسیم مغفرت الهی در شب های قدر به صورت ویژه از آسمان نازل می شود، ابراز داشت: باید از لحظه لحظه این ماه و بویژه شب های با عظمت قدرنهایت استفاده برده شود.

وی با بیان این که اطعام، احترام به مردم و همچنین رفع  مشکلات آنان، از مهمترین ویژگی  های ماه رمضان محسوب می شود، متذکرشد: دستگیری از نیازمندان و به دست آوردن دل محرومین و مستضعفین نیز از تاکیدات موکدی است که در آیات و روایات متعدد به آن اشاره شده است.

دبیر اجرای بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی  از ماه مبارک رمضان به عنوان قله تبلیغات دینی یاد کرد و اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت های تبلیغی، ماه  رمضان است که باید طلاب و مبلغین در این فرصت، جهت ارشاد و رشد مخاطبان کوشش نمایند.

حجت الاسلام نبئی با اشاره به این نکته که رویکرد کارشناسانه به تبلیغ نیازمند شناخت مخاطبان و فرهنگ فضای تبلیغ است، مطرح کرد: مبلغان باید به گردآوری اطلاعات در زوایای مختلف بپردازند و به زیرساخت های فرهنگی در این خصوص توجه ویژه  داشته  باشند.

وی اضافه کرد: مبلغین باید در روستاها و مناطق محروم تلاش نموده تا خانواده های ایتام و نیازمندان شناسایی شده و از طریق معرفی آنا به نهادهای کمکی و یا خیرین جامعه، موجبات کمک به آنان را فراهم کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    عالی