پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی اصفهان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم ملکی شامگاه شنبه در مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم جزء خوانی روزانه طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 700 نفر از 35 کشور جهان  در جامعه المصطفی واحد اصفهان در حال تحصیل علوم حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه در جامعه المصطفی العالمیه اصفهان رشته های مختلف قرآنی و حوزوی در سطوح 2 و 3 و حتی سطح 4(معادل دکترا) به طلاب غیر ایرانی تدریس می شود گفت: اجرا و برنامه ریزی طرح های مختلف فرهنگی و فوق برنامه برای طلاب غیر ایرانی و خاصه خانواده های آنها در کنار مباحث آموزشی مورد توجه است.

رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان تصریح کرد: اجرای روزانه مراسم جزخوانی قرآن کریم با حضور 200 نفر از طلاب غیرایرانی با حضور ۱۰۰ نفر از خانواده های آنان، سرکشی از خانواده های طلاب غیرایرانی، برگزاری کلاس هاس مختلف تفسیر روزانه ویژه فرزندان و خانواده های طلاب و کلاس های آموزشی تجوید و مفاهیم قرآنی برای طلاب از جمله ویژه برنامه های جامعه المصطفی العالمیه اصفهان در ماه مبارک رمضان است.

وی ابراز کرد: اجرای طرح مهم و لازم حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه طلاب غیر ایرانی در ماه رمضان نیز آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی «مَنْ عَبَدَ اللهَ عبَّدَ اللهُ لَهُ كُلَّ شیء/ كسی كه خداوند را عبادت و بندگی نماید، خداوند متعال همة‌ موجودات را بنده و مطیع او می گرداند»، گفت: ماه رمضان ماه بندگی خداست و مطابق با قرمایش و توصیه امام مجتبی(ع) که این ایام متعلق به آن حضرت است، مزد کسی که بندگی خدا را کند آن است که عالم مطیع او خواهد شد.

وی خدامحوری و دین مداری در زندگی را یکی از صفات امام حسن مجتبی(ع) دانست و گفت: یکی از مهمترین رسالت های خطیر طلاب دین، یاری و در خدمت دین بودن است که این مهم بر دوش طلاب غیر ایرانی سنگین تر است.

رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان خطاب به طلاب غیرایرانی بیان کرد: امروز بر شما دین مداری و دین محوری یک فرض است؛ اما قرآن مداری و در شرایط امروز تقریب و توسعه اسلام و معرفت ناب علوی و فاطمی از دیگر وظایف طلاب غیر ایرانی و البته همه سربازان امام زمان(عج) می باشد.

وی تصریح کرد: امروز یکی از رسالت های حوزه های علمیه تربیت طلاب بر محوریت قرآن  است؛ بنابراین اجرای طرح های حفظ و تحوید و آموزش روان خوانی قرآن باید در رأس برنامه های حوزه های علمیه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha