پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین، با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن و عترت، گفت: می توان از هنر نمایش برای پرداختن به قصه های قرآنی استفاده کرد تا معارف آن جذاب تر به جامعه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین موسی صفی خانی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن و عترت قزوین، گفت: نمایشگاه قرآن، فضای جامعه را هر چه بیشتر قرآنی کرده  تا روزه داران با حضور در این نمایشگاه معنوی عطر قرآن که در ماه صیام دو چندان شده را استشمام کنند و از خوان پرنعمت کلام وحی بهره ببرند.

وی افزود: در کنار تنوع فعالیت ها، همه برنامه ریزی هایی که در مسیر ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و تعالیم قرآنی در جامعه است، نشان دهنده برداشته شدن گامی پویا در این زمینه است.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین با اشاره به این که بسیاری از نوآوری‌ها در حوزه قرآن معمولا در این گونه نمایشگاه‌ها جلوه می‌کند و موجب توسعه فرهنگ قرآنی نیز خواهد شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه مانند برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای مردم تازگی دارد و حضور خانواده‌ها در این نمایشگاه به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می کند.

وی بیان داشت: نمایشگاه قرآن و عترت می تواند نقش مثبت و سازنده ای در ترویج و تحکیم آموزه های حیات بخش در ذهن و ضمیر مخاطبان ایفا کند و آنچه قرآن کریم از ما مطالبه می کند، غیر از تلاوت و  قرائت، تدبر در این کتاب الهی و فهم درست تعلیمات انسان ساز آن است.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: نمایشگاه باید به سمت دانشگاه معرفت شناسی و قرآنی حرکت کند و این جریان را به یک المپیاد ملی قرآنی در استان از طریق ایجاد یک شبکه هم سو تبدیل کند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان قزوین در پایان گفت: می توان در نمایشگاه قرآن از هنر نمایش برای پرداختن به قصه های قرآنی استفاده کرد، تا معارف آن جذاب تر به جامعه منتق شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha