جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه، فلسطین را نمادی از مظلومیت جهان اسلام دانست و حمایت از آن را حمایت از جریان کلی جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله اعرافی بعد از ظهر امروز در ابتدای درس تفسیر آیت‎الله العظمی سبحانی در مدرسه حجتیه گفت: پس از انقلاب در 20 محور قرآنی، پیشرفت کرده ایم و جامعه المصطفی نیز مثل حوزه افتخار می کند که حرکتی قرآنی دارد.

وی افزود: باید عذر به تقصیر بیاوریم و به آنچه انجام دادیم قانع نباشیم؛ قرآن باید در سراسر جان و روح ما متجلی شود و همه ما به فرهنگ قرآنی التزام داشته باشیم؛ هنوز در ترجمه قرآن بیش از 100 زبان پیش نرفته ایم؛ بلکه باید ترجمه قرآن به بیش از 1000 زبان توسعه یابد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ترجمه باید تفاسیر موضوعی و ترتیبی به زبان های مختلف و مرزهای دانش قرآنی را به سمت علوم انسانی و نظری و طبیعی توسعه دهیم.

مدیر حوزه‎های علمیه گفت: امروز که از 130 ملیت در المصطفی دارای این سرمایه بزرگ علمی هستیم، طلاب باید این افق‎ها را دنبال کنند؛ اصل این جریان، طلاب و فضلا و اساتید هستند و جلسات تفسیر بزرگانی چون حضرت  آیت الله سبحانی زمینه ساز این جریان است.

وی یادآورشد: عید در منطق اسلام، شادی و نو شدن و طراوت است؛ ولی این شادی از قبیل شادی و طراو‎ت‎های صرف است؛ بلکه عید فطر و قربان در دوره عبودیت وبندگی خدا هستند و کسانی که در این عرصه مراتب سلوک را طی کرده و قله‎های معنویت را سیر کردند به عید می رسند.

آیت‎الله اعرافی گفت: عید فطر یک باطن ملکوتی و قدسی را برای فاتحان قله‌های دین و ایمان دارد که علاوه بر شکل ظاهری تکمیل کننده ماه مبارک رمضان است؛ اگر توانستیم مشعل دین را در این ماه در عالم روشن کنیم، آن روز برای ما عید خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: فردا روز قدس است؛ روز قدس چنانچه رهبر معظم و مراجع عظام فرموده‏ اند، حمایت از مظلوم است و مظلوم ترین ملت‎ها، ملتی است که 80 سال سرزمین آنها به غارت رفته است و امروز وظیفه داریم از مظلوم دفاع کنیم.

وی گفت: نکته دیگر آن است که فلسطین نمادی از مظلومیت همه عالم اسلام است؛ امروز عالم اسلام دچار غارت و چپاول و دزدی است و دفاع از فلسطین در واقع دفاع از عالم اسلام است و منطق امام و رهبر انقلاب و مراجع عظام نیز بر حفظ این خط مقاومت تاکید دارند.

امام جمعه قم تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده اوج حضور در مقابل جریان استکباری و تکفیری است؛ روز قدس روزی است که در آن مکتب قرآن و اسلام و اهل بیت(ع) و وحدت متجلی می‎شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha