پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 419027
۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
استاد قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حرم مطهر رضوی گفت: نهضت فراگیری مهارت پدر توسط پسران، آسان‌ترین راه رفع معضل بیکاری در ایران است که نیازی به تصویب دولت هم ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: در دعای وداع، با ماه بزرگی خداحافظی می‌کنیم که برای اولیای خدا عید است و بهترین ‌زمان‌ها را با آن گذراندیم و آرزوها در آن به استجابت نزدیک و بسیاری از اعمال در این ماه منتشر شد

وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن می‌فرماید: «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ؛ مرا بخوانید اجابت می‌کنم»، خاطرنشان کرد: زمانی که حاجت ما برآورده نمی‌شود دعا نیست زیرا دعا در لغت عرب به معنای خواستن خیر است بنابراین همه خواسته‌های ما خیر نیست و به همین علت که شاید به ضرر ما باشد، مستجاب نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه انسان چند نوع بلوغ دارد، عنوان کرد: بلوغ اقتصادی یعنی انسان مدیریت مالی پیدا کند و بلوغ سیاسی به معنای مملکت‌داری و مدیریت می باشد و بلوغ عرفانی همان رسیدن و پی بردن انسان به مرحله لذت عبادت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: خدای متعال خوبی‌های آدم مثل خدمت به مردم و عبادات را آشکار می‌کند و مردم آنها می‌بینند اما عیب‌ها را می‌پوشاند با این وجود متأسفانه بعضی از ما هنوز به بلوغ عرفانی نرسیده‌ و لذت عبادت و مناجات را نچشیده‌ایم.

نهضت رفع بیکاری و اشتغالزایی

وی در ادامه با اشاره مشکل بیکاری جوانان تأکید کرد: ایران برای اشتغال‌زایی نیازمند یک نهضت است، یعنی به طور مثال هر پسری مهارت و هنری از قبیل نجاری، خیاطی، آرایشگری از پدر یا اطرافیان خود یاد بگیرد این اقدام دیگر نیاز به مصوبه دولت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، نهضت فراگیری مهارت را آسان‌ترین راه رفع معضل بیکاری عنوان و تصریح کرد: اگر دولت بخواهد کاری در رابطه با اشتغال‌زایی انجام دهد باید علاوه بر تأمین اعتبار و تأ‌یید و امضای مجلس، شورای نگبان و رئیس‌جمهور برسد، نسبت به این امر که یک جوان چطور، کجا و تحت نظر چه استادی آموزش ببیند و ابزار تولیدش چطور باشد؟ دغدغه‌وجود دارد.

حکومت آل‌سعود اسلامی نیست

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه حکومت سعودی‌ها اسلامی نیست، بیان کرد: چنین حکومتی که نفت مسلمانان را می‌فروشد، با خرید اسلحه جیب آمریکا را پر می‌کند و مسلمانان یمن را مورد هجمه و ظلم قرار می‌دهد، اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: حکومت خاندان آل‌سعود بر مبنای کمال و برتری نسبت به دیگران نیست، بلکه علت حکومت سعودی بر عربستان همان دلیل حکومت صدام بر عراق و پهلوی بر ایران است.

انتهای پیام/ت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha