پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دعوت از اسقف مسیحی در مراسم جشن عید فطر در انگلیس

حوزه/اعضای مسجد ابراهیمی روز گذشته برای جشن ایام عید فطر، پیروان ادیان دیگر از جمله فیلیپ نورث، اسقف کلیسا را به جمع مسلمانان دعوت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  aboutislam، مسئولین مسجد ابراهیم در شهر برنلی واقع در لنگشایر انگلستان، جشن عید فطر را با حضور پیروان ادیان دیگر از جمله یک اسقف مسیحی برگزار کردند.

در این مراسم فیلیپ نورث اسقف کلیسای برنلی که  در جمع مسلمانان حضور پیدا کرده بود گفت: مایه افتخار است که در چنین روزی و در جشن عید فطر در جمع شما باشیم.

این کشیش که برای نماز عید نیز در جمع مسلمانان حاضر بود گفت:  ترتیب و انضباط ماه رمضان یعنی روزه و مهمان‌نوازی الهام‌بخشی برای همه مردم باایمان در دنیا است.

این اسقف انگلیسی سپس از جانب تمام کلیساهای شهرستان به مسلمانان عید را تبریک گفته و در ادامه سخنانش درباره اهمیت روابط میان ادیانی صحبت کرد.

وی در این باره گفت: این رمضان، ماه دشواری برای مسلمانان انگلستان بوده است، به ویژه اگر حمله تروریستی به مسجد پارک فینزبری و حادثه تلخ و تراژیک آتش سوزی در برج گرینفل را در نظر بگیریم. فراموش نکنیم که این رویدادهای اخیر همدردی و حمایت بی‌نظیری در مردم از کسانی که آسیب دیده بودند براگیخت، که همین مسئله نشان دهنده نیاز به تداوم در ایجاد روابط خوب ایجاد شده بر پایه مهمان نوازی و صداقت است.

این اسقف انگلیسی پیش از این توسط مظاهر علی به مرکز فرهنگی اسلامی برنلی و نشست «ایجاد پل» نیز دعوت شده بود و همراه با دوستان، خانواده و رهبران جامعه محلی شام جشن عید را به اشتراک گذاشتند.

مظاهر علی از مسئولین مسجد نیز که همراه با دیگر بانیان مرکز اسلامی این اسقف انگلیسی را به جشن عید فطر مسلمانان دعوت کرده، از  حضور اعضا و پیروان ادیان دیگر در مراسم عید سعید فطر ابراز خرسندی کرده، از چنین حرکتی قویا حمایت نموده و گفت: ما قدردان حمایت‌های برادران‌مان در ادیان دیگر خواهیم بود. ما نیز حامی خواسته اسقف برای ایجاد روابط خوب میان دو مذهب هستیم و اتحاد میان دو گروه باید حفظ شده و تقویت گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha