شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمپین ملی مبارزه با  فرقه‌گرایی و تروریسم تشکیل می دهند

حوزه/سازمان‌ها و تشکل‌های مذهبی در پاکستان، از تشکیل یک کمپین ملی به هدف ریشه کنی خشونت‌های فرقه‌ای، تروریسم و تفرقه اندازی میان ملت پاکستان خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pakobserver، شورای علمای پاکستان و مجلس وحدت مسلمین، دو سازمان اصلی مذهبی در پاکستان، یک کمپین ملی برای مبارزه با فرقه گرایی و تروریسم در این کشور راه اندازی کردند. این کمپین در پی حملات تروریستی مرگبار اخیر در پاراچنار و دیگر مناطق پاکستان تشکیل می‌شود.

رهبران مذهبی از سازمان‌های مختلف مذهبی، امامان، روحانیون و مشایخ متعلق به شهرهای مختلف اسلام آباد و راولپندی و پاراچنار به منظور اعلام اعتراض به حملات تروریستی در کویته و پاراچنار، تصمیم به راه اندازی کنفرانسی ملی  برای محکوم سازی خشونت‌های فرقه‌ای، ایجاد اتحاد و وحدت میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف گرفتند.

 حافظ طاهر اشرفی، رئیس شورای علمای پاکستان روز شنبه گفت: رهبران مذهبی پاکستان با هم متحد بوده و برای ایجاد ثبات و وحدت میان ملت مسلمان در این کشور متعهد هستند.

اشرفی گفت: ما و دیگر رهبران سازمان‌ها و تشکل‌های مذهبی مختلف پاکستان در جلسه‌ای تصمیم گرفته‌ایم روز استقلال پاکستان را همراه با هم برگزار کنیم. جماعت‌های دینی مختلف در شهرهای گوناگون، امامان جماعت مذاهب اصلی شیعه، سنی، دیوبندی و اهل حدیث در نماز جمعه به تشکیل یک کمپین سراسری برای نابودی تروریسم، افراط‌گرایی و خشونت‌های فرقه‌ای در پاکستان متعهد شده‌اند.

وی که در مسجد جامع محاذ بن جبل صحبت می‌کرد در ادامه گفت: ما همه درک می‌کنیم هر توطئه‌ای برای ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور به منظور ایجاد فرقه‌گرایی می‌تواند با اتحاد و همدلی مذهبی ناکام بماند. یک کمپین ملی برای نابودی تروریسم، افراط‌گرایی و خشونت‌های فرقه‌ای تشکیل شده و تمامی ملت پاکستان با مردم پاراچنار متحد خواهد شد. حملات تروریستی در کویته و پاراچنار علیه هیچ فرقه و مذهب خاصی نبوده بلکه علیه تمامی ملت پاکستان بوده‌اند.

اشرفی درپایان اعلام کرد که نمایندگان تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف مذهبی در پاکستان فردا جلسه‌ای در اسلام آباد خواهند داشت تا درباره اقدام علمی برای ریشه‌کنی خشونت‌های فرقه‌ گرایی در پاکستان تصمیم گیری کنند. به علاوه همایش اتحاد علما نیز قرار است در همین راستا روز 6ام جولای در فیصل آباد پاکستان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha