جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون ورودی

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در آزمون ورودی مدارس علمیه استان شرکت داشتند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر نمره قبولی آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه را کسب کردند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: یک هزار و 300 نفر از تعداد 2 هزار و 350 نفر متقاضی ادامه تحصیل در حوزه علمیه استان موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شدند.

وی افزود: در آزمون ورودی کتبی حوزه علمیه خراسان شمالی تعداد یک هزار و 300 نفر نمره قبولی را کسب کردند و بعد از انجام مصاحبه نیز 750 نفر از این تعداد پذیرش‌شده و در دوره تثبیتی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه افراد پذیرش‌شده در مصاحبه باید در دوره تثبیتی 40 روزه شرکت کنند که این دوره از 20 تیرماه  آغاز می‌شود، گفت: در پایان این دوره تثبیتی نیز آزمونی برگزار می‌شود و درنهایت 550 نفر برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه استان جذب می‌شوند. وی با بیان اینکه از 20 شهریور ماه سال جاری کلاس‌های درس در مدارس علمیه استان آغاز می‌شود، اظهار داشت: در کنار آزمون و مصاحبه، دوره تثبیت را هم برای ورودی‌های حوزه برگزار می‌شود تا علاقه‌منداني كه تمام مراحل پذيرش را گذرانده‌اند با شناخت درست از حوزه پا به این عرصه گذاشته و در مقابل، ما هم شناختی از آنان داشته باشيم.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با تأكيد بر اينكه پذيرش قطعي منوط به قبولي در تمام مراحل پذيرش است، خاطرنشان کرد: انتخاب افراد باهوش و بااستعداد علمی مناسب و دارا بودن حسن معنوی و اخلاقی که لازمه کار بزرگ روحانیت است، ازجمله مباحث مهم در پذیرش طلاب جوان به شمار می‌رود.

گفتنی است، هم‌اکنون یک هزار و 461 طلبه در 16 مدرسه شامل 10 مدرسه برادران و شش مدرسه خواهران در استان مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha