پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که جایگاه و حرمت رسانه باید با کرامت انسانی پیوند زده شود، گفت: برخی رسانه‌ها شبیه دکان کسب و کارند و در قبال هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، تغییر ماهیت می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار اعضای جدید خانه مطبوعات استان قزوین، اظهار کرد: عرض تبریک به معنای درخواست افزایش برکت قلم برای شماست، زیرا در موقعیت جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید با انجام فعالیت‌های ارزشمند، درهای برکات الهی به روی شما باز می‌شود.

وی با بیان این که اتصال به انوار الهی زمینه‌ساز توسعه ظرف وجودی و برکت قلم می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم تیم جدیدی که به عنوان هیأت مدیره خانه مطبوعات استان انتخاب شدند، مایه‌ برکت و تحول در فضای رسانه‌ای استان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه رسالت هر رسانه‌، شاخص تعیین کننده جایگاه آن است، اذعان کرد: برخی رسانه‌ها شبیه دکان کسب و کارند و در قبال  هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، تغییر ماهیت می دهند.

وی با بیان اینکه جایگاه و حرمت رسانه باید با کرامت انسانی پیوند زده شود، ادامه داد: خدای متعال با نزول سوره قلم برای جایگاه رسانه در بین بندگانش ارزش قائل شد و به قداست قلم سوگند یاد کرد و این مهم  جایگاه والای قلم و رسانه را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: قلمی که بر خلاف مبانی دینی و الهی به حرکت در می‌آید، هیچ زمانی برکت نخواهد داشت و منکوب و زمین‌گیر می‌شود؛ زیرا این قلم ریشه در ملکوت الهی ندارد و در خدمت رسانه مسموم قرار گرفته و مانند علف‌های هرزی است که پس از مدتی خشک شده و به آتش کشیده می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: رسانه‌های مسمومی که علیه دین کار می‌کنند و دنیاطلبی و حمایت از ظلم دارند، شاید دیده شوند، اما ماندگاری ندارند؛ رسانه‌ای که در خدمت ظلم باشد دچار اختلاف و تشتّت می‌شود اما اصحاب قلمی که در خدمت دین باشند دچار اختلاف و درگیری نمی‌شوند.

وی افزود: رسانه مطلق نیست، بلکه مقید و دارای پسوند است، باید موضع خود را مشخص کنیم که در رسانه دنیا، دنیاپرستان، شیطان، استکبار جهانی و یا ظلم قرار داریم یا در رسانه دین، قرآن، مظلومان و حقوق مردم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد:  هر رسانه‌ای صاحب پرچم است و این پرچم را به خوبی با مواضع و عملکرد آن رسانه و جهت گیری قلم آن می‌توان شناسایی کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه ابوذر در زمان پیامبر(ص) رسانه دین بود، گفت: شما هم در فضای رسانه‌ای امروز جامعه باید ابوذر زمان خود باشید و با شکایت، تهدید، زندان و شکستن قلم‌های خود میدان را ترک نکنید.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد خود موارد زیادی را به ما تذکر می‌دهند، اما بسیاری از ما سکوت کرده‌ایم و فعالیت سازنده‌ای در راستای منویات رهبری انجام نمی‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه  انقلابی بودن و انقلابی ماندن موضوع بسیار با اهمیتی است، ابراز کرد: انقلابی ماندن سخت است و در این فضا عده‌ای به شما طمع می‌کنند و از این مسیر قصد ضربه زدن به نگاه و عملکرد انقلابی شما را دارند، باید مراقب باشید حیثیتی که خداوند متعال با سوره قلم به شما داده، آسیب نبیند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: شاید روی آوردن به دنیا، قدرت و ثروتی را برای انسان به ارمغان آورد؛ اما این موارد متاع قلیل است و با روی آوردن به آن، خیر کثیر را از دست می‌دهیم.

وی با بیان این که از استقلال رسانه باید صیانت و حفاظت شود، عنوان کرد: رسانه‌های مکتوبی بودند که در دوره‌های تاریخی مختلف در مقابل استعمار انگلیس و آمریکا ایستادگی کردند و پای استقلال خود ماندند، شما باید بدانید که از کدام نسل هستید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه اسلام به برخی بزنگاه‌ها نگاه تأکیدی دارد، گفت: اگر ستمگران ناحق می‌گویند باید در مقابلشان فرد شجاعی قرار داشته باشد که حق را بگوید و بیان کلمه حق جزو سرمایه‌های رسانه‌ای ما باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام حسن عسکری(ص) می‌فرمایند هیچ انسانی نیست که جبهه حق را رها کند الا این که آن فرد خوار و ذلیل شود و هیچ انسان ناتوان و ضعیفی نیست که حق را جدی بگیرد مگر این که به عزت دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امیرمؤمنان (ع) ترک امر به معروف و نهی از منکر را نشانه مردن می‌داند، تصریح کرد: اگر ما منکر را می‌بینیم و به صورت زبانی، قلبی یا قلمی آن را نهی نکنیم به صورت مرده زنده نما هستیم و توجه به امر به معروف و نهی از منکر رسالت جدی ما در عرصه رسانه است.

 امام جمعه قزوین اذعان کرد: زنده بودن یک رسانه به حق گویی آن مربوط می‌شود، مسلمان نیست، رسانه‌ای که دلسوزی برای مسلمانان نداشته باشد و ما باید در رسانه خود به فریاد انقلاب و مردم برسیم و این موضوع فقط نباید به داخل کشور محدود شود و باید حمایت ما از مظلومان جهانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید خطر نفوذ را جدی بگیرند، گفت: اولین مشتری اصحاب رسانه خداوند است و پروردگار عالم جان و مال و قلم ما را به گرانترین قیمت خواهد خرید و مطمئن باشیم که ضرر نخواهیم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در پایان اظهار داشت: آیات قرآن و مبانی دینی معدن و مخزن حقیقی برای حمایت از اصحاب رسانه است و هر چقدر ما پیوند خود را با آیات الهی مستحکم کنیم، منابع قدرتمندی برای فعالیت خود خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha