پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تربیت فرزندان

حوزه/ حجت الاسلام محمدحسینی گفت: دشمن در کمین است تا بین اعضای خانواده فاصله ایجاد کند و امروز وظیفه اصلی والدین در خانواده است که بتوانند با گفتگوی چهره به چهره، با فرزندان ارتباط برقرار نمایند.

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمد حسینی، پیش از ظهر امروزدر جمع اساتید و مبلغین حوزه علمیه خواهران قزوین، به موضوع تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: نقش آحاد مردم در نظام اسلامی یک نقش کلیدی و برخاسته از تربیت صحیح در خانواده است.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: خانواده در دین مبین اسلام جایگاه رفیعی دارد و بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی مسلمانان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این که امروز خانواده ها هدف دشمن در جنگ نرم هستند، ادامه داد: دشمن با ایجاد شبکه ها و وب سایت های منحرف اینترنتی، ترکش های خود را به سوی خانواده های ایرانی و فرزندان این کشور پرتاب کرده و وظیفه امروز والدین در این برهه خطیر و حساس است.

حجت الاسلام محمدحسینی افزود: مادران باید اهمیت استفاده مفید از وقت را به فرزندان آموزش داده و جنبه های منفی مشغله با شبکه های اجتماعی را توضیح دهند و در کنار آن فعالیت های مفید جایگزین را به کودکان معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مادر مسلمان می تواند با زبان شیرین و ایجاد فضای مناسب فرزندان را به عبادت تشویق کند و دوستان ناباب را از آنان دور کند و همراه با همسر، آنان را به حضور در مساجد تشویق نموده و الگوی آنان باشد.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که زنان جامعه علاوه بر نقش اجتماعی به عنوان یک مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان خود ایفا می کنند، بیان داشت: تربیت درست فرزندان، جامعه را به سمت و سوی عالی پیش می برد، چرا که آینده سازان جامعه هستند.

حجت الاسلام محمدحسینی با تاکید بر این که سیره و روش زندگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان جامعه ما است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم، تا فاصله عمل ما با سیره و روش زندگی حضرت فاطمه(س) در خانواده و جامعه هر روز کوتاه تر شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha