شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نمازی در دیدار مسئولان حج کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که حج تمتع نباید تعطیل شود، گفت: امیدواریم حجاج ایرانی و همه کشورهای اسلامی اعمال حج را براساس قولی که مسئولان عربستان سعودی داده اند، امسال به خوبی انجام دهند و حجاج با سلامتی کامل به وطن خود بازگردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با رئیس ، کارکنان و کارگزاران حج و زیارت کاشان با تبریک به ملت ایران، به خصوص مقام معظم رهبری، به خاطر ایجاد شرایط  اعزام حج تمتع ایران در سال جدید، گفت: هرچند مسئولان عربستان سعودی شرایط پیشنهادی مسئولان ایرانی را فراهم کردند، ولی امیدواریم شیطان آنها (سعودی ها ) را وسوسه نکند و به وعده هایی که به ایرانیان داده اند، عمل نکنند .

نماینده ولی فقیه در کاشان، به حادثه تلخ حج سال 94  که منجربه  شهادت  ومجروح شدن عده زیادی از حجاج شد، اشاره کرد و گفت: امیدواریم حجاج ایرانی و همه کشورهای اسلامی  اعمال حج را براساس قولی که مسئولان عربستان سعودی داده اند، امسال به خوبی انجام دهند و حجاج  با سلامتی کامل به  وطن خود بازگردند .

عضو مجلس خبرگان رهبری به حمایت های پشت صحنه  آل سعود از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در اکثر جبهه های مبارزه اسرائیل علیه جریان مقاومت، هواپیماهای نظامی اسرائیلی سوخت گیری های خودشان را در عربستان انجام می دادند.

رفتن به حج عمره ضروری نیست

 وی، بعد از نماز، روزه  و زکات، حج را مهمترین فریضه دینی مسلمین دانست و گفت: براساس توصیه اکثر مراجع، به دلیل این که سعودی ها در باطن کافرند و در ظاهر خود را خادم الحرمین می دانند، رفتن به حج عمره ضروری نیست، ولی از سوی دیگر براساس آیات وروایات، با توجه به اینکه رفتن به حج تمتع برای کسانی که توانایی مالی، جسمی و امنیتی  دارند، واجب است، حداقل یک بار با طی نمودن  دوره های آموزشی اعمال حج  تمتع را به جا بیاورند.

حج تمتع نباید تعطیل شود

آیت الله نمازی با بیان این که حج تمتع نباید تعطیل شود، افزود: حاکم اسلامی وظیفه دارد اگر شرایطی برای رفتن مسلمانی که نتوانست به زیارت بیت الله الحرام  اعزام شود، پیش آمد، باید عده دیگری را به جایش  به حج اعزام کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به عدم عقب نشینی ملت مظلوم یمن از موضع خود علی رغم تقدیم بیش از15 هزارشهید، تعداد زیادی مجروح و میلیون ها آواره، در تهاجم رژیم آل سعود به این کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه مردم یمن اولین ملتی هستند که به حضرت ابراهیم  پاسخ مثبت دادند، قطعا در این رویاورویی پیروز خواهند شد .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه براساس وعده الهی رژیم آل سعود آرام آرام درحال نابودی است، گفت: عزل  شاهزاده های سعودی از قدرت و گماردن شاهزاده های جدید باعث اختلافات جدی بین خاندان  آل سعود شده و زمینه  انحطاط  این رژیم را فراهم کرده است.

تردید نداشتن از حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی ایران

 وی، براساس وعده الهی آینده جهان را از آن مسلمین دانست و گفت: دلیل این که مقام معظم رهبری قاطعانه در مقابل استکبار و آمریکا ایستاده و از موضع خود عقب نشینی نمی کند و می فرماید آینده انقلاب ونهضت از آن مسلمین می باشد ، به خاطر تردید نداشتن از حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله نمازی، به جا آوردن اعمال حج را جهاد با نفس دانست و ابراز داشت: تمام دوره  12 روز حج  که انسانها اعم از پادشاه، وکیل، دارا، عالم، فقیه  و ... با یک قیافه و لباس سفیدی که وارد قبر می شوند، احرام می شوند، جهاد با نفس می باشد تا انسان ها خودشان را بشناسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha