پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سریال کلاغ های سیاه

حوزه/ سريال عربي كلاغ هاي سياه(غرابيب سود) با موضوع داعش و جهاد نكاح در اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه سازمان صداوسيما تحليل و بررسي شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سريال كلاغ هاي سياه در ماه رمضان سال جاري در 20 قسمت از شبكه هاي mbc و ابوظبي پخش شده است، اين سريال كه توليد بنگاه رسانه اي mbc متعلق به خاندان آل سعود مي باشد، به موضوع پيوستن زنان به گروهك تروريستي داعش و مقوله جهاد نكاح مي پردازد.

 سيد محمد رضا خوشرو، مدير گروه فرهنگ و هنر ديني رسانه اين اداره كل درباره تحليل و بررسي اين سريال گفت: با توجه به حساسيت هاي خاص توليد و پخش اين سريال توسط خاندان آل سعود كه به نوعي خود از حاميان اصلي گروهك تروريستي داعش مي باشند، ضروري بود تا فرم، محتوا، روايت و مضامين اصلي اين سريال مورد تحليل قرار گيرد تا اهداف پنهان ديپلماسي عمومي و رسانه اي خاندان آل سعود و حاميان و مشاركت كنندگان غربي آنان در توليد اين اثر آشكار شود.

وی  اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه با بهره مندي از پژوهشگران خبره در حوزه دين و رسانه كه بعضا به زبان هاي خارجي نظير عربي و انگليسي نيز مسلط مي باشند، محصولات رسانه اي جريان هاي معاند را به صورت مستمر رصد و با تشخيص مسئولين امر، اقدام به تحليل و بررسي اين گونه آثار مي نمايد.

مدير گروه فرهنگ و هنر ديني رسانه اين اداره كل، پژوهشگر اصلي اين تحقيق را حجت الاسلام علي رضايي آدرياني معرفي نمود كه با بهره گيري از ديگر نظرات كارشناسان و صاحب نظران، اين گزارش تحليلي را به صورت فوري به سرانجام رسانده اند تا با پايان ماه مبارك رمضان در اختيار مديران و مسئولان مرتبط فرهنگي-رسانه اي كشور قرار گيرد.

لازم به ذكر است: سازمان و نهادهاي مرتبط در صورت تمايل به بهره برداري از اين گزارش مي توانند با مديريت ارتباطات اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه و مراجعه به پايگاه اطلاع رساني irc.ir  ارتباط برقرار كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha