پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حوزه و دانشگاه محل تولید اندیشه و عقل نظری هستند و در شرایط فعلی ایجاب می کند که به این عقل نظری اکتفا نکنند و با احساس تکلیف بیشتر و با انگیزه و گرایش حق طلبی و عدالت خواهی کار علمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی  امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اندیشه و فکر کردن بسیار ارزشمند است، گفت: در این زمینه احادیث و روایات نیز وجود دارد و حتی در برخی موارد فکر کردن را اندازه 70 سال عبادت دانستند.

وی با بیان اینکه شناسنامه ای که هویت هر کسی را مشخص می کند، گرایش قلبی اوست که در آزمایش های زندگی، خود را مشخص می کند، افزود: مردم در قیامت با گروه و افرادی که هم گرایش آنها بوده اند، با هم در یک گروه قرار می گیرند، ممکن است از نظر زمانی ده‌ها هزار سال با هم تفاوت داشته باشند، اما چون گرایش آنها یکی است با هم یک گروه اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر انگیزه حق طلبی و عدالت طلبی و ضد ظلم در انسان بود، او دوست خدا است، گفت: کسانی ممکن است به ظاهر مسلمان نباشند؛ چون شرایط اجازه نداده مسلمان شوند، اما در مراسم اربعین حسینی می‌بینیم که با چه علاقه ای شرکت می کنند، اینها انگیزه عدالت خواهی بالایی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: مردمی که در کشورهای غربی علیه مستکبرین عالم و جنایات آنها تظاهرات می کنند و مقابل ظالمان می ایستند و گاهی هم  کشته می شوند، انگیزه عدالت خواهی دارند؛ همین افرادی که این روزها علیه نشست گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان تظاهرات کردند نشان دادند که از ظلم بدشان می آید.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه که محل تولید اندیشه و عقل نظری است و در شرایط فعلی ایجاب می کند که به این عقل نظری اکتفا نکنند و با احساس تکلیف بیشتر و با انگیزه و گرایش حق طلبی و عدالت خواهی کار علمی کنند، گفت: تا کی یک عده ای می خواهند بر جهان ستم کنند و تا چه زمانی باید به این وضع دنیا قانع بود و آن را پذیرفت، در حالی که خود مردمشان هم به این ظلم و ستم ها اعتراض دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر خواص، مردم را به شبهه نیندازند، انگیزه های مردم قوی است، گفت: این رسالت و مسئولیت در طرح ضیافت اندیشه به عنوان اندیشه کاربردی که مشکلات بشر را حل می کند،  وقتی که در جهت شناخت اندیشه و گرایشات به نتیجه برسد، خوب خواهد بود، لذا خواص و آگاهان جامعه هستندکه باید برای نجاب بشریت از ظلم و ستم ظالمان جهان کمک کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha