شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی آموزشی بعثه مقام معظم رهبری گفت: اربعین حسینی جهل و ضلالت را از میان برده و برای مسلمانان قدرت و ظرفیت های بسیاری ایجاد کرده و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی، امروز در دیدار با حجت الاسلام افشار، مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: خوشبختانه در اربعین حسینی حوزه و روحانیت در رابطه با برگزاری نماز جماعت، نشست بصیرتی، عاشورایی در موکب ها، برگزاری جلسات قرآن ، حضوری موثر و تاثیرگذاری داشتند که سهم حوزه علمیه قزوین در این عرصه بسیار موثر و درخشان بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه علمیه استان قزوین با مدیریت خوب و شایسته و برگزاری مداوم جلسات در خصوص اربعین برنامه های تبلیغی و موثری همراه با زائران پیاده اربعین حسینی داشتند که نمونه آن ساخت مستند در مسیر عشق و همچنین ارتباطات زنده رادیویی با صدا وسیمای مرکز استان داشته که باید از شبکه استانی مرکز قزوین به خاطر توجه به این مسئله قدردانی نمایم.

وی، اربعین را ظرفیتی بی‌نظیر در عرصه فرهنگی خواند و افزود: استکبارستیزی از ویژگی های اصلی اربعین حسینی بوده و هر کدام از گام های پیاده در این مسیر تیری بر قلب مستکبران جهان است. همچنین موضوع قرآن و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در ظرفیت عظیم اربعین در صدر همه فرصت ها قرار دارد.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اربعین حسینی جهل و ضلالت را از میان برده و برای مسلمانان قدرت و ظرفیت های بسیاری ایجاد کرده و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، از این رو رسانه های معاند حضور میلیونی مردم در پیاده روی بزرگ اربعین را به شدت سانسور می کنند.

معاونت فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، ادامه داد: اربعین، نماد عشق، دلدادگی و ایمان به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است که امسال، بزرگداشت آن با شکوه بیشتری برای جهانیان به نمایش گذاشته می شود.

 حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی، نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های فرهنگی و تبلیغی  صورت گرفته طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین ارائه کرد و بیان داشت: امسال جلسات مختلفی در حال برگزاری است که امیدواریم امسان بتوانیم رسالت ارزشمند خود را در خصوص اربعین حسینی را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha