جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی در دیدارجمعی از علمای لبنان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار جمعی از علمای لبنان، با اشاره به ظرفیت های عالی حوزه های علمیه بر لزوم مشارکت و تعامل علمی با سایر علمای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز، در دیدار جمعی از علمای علوی کشور لبنان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در کشور ما رخ داد که یکی از نمونه های بارز این تحول، تحول در عرصه علمی و به ویژه علوم حوزوی بود.

وی افزود: امروزه بیش از پنج میلیون دانشجو و طلبه در کشور ما در حال تحصیل هستند که در این میان بیش از یک صدهزار طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل علوم دینی می باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخه های علوم پیشتاز است و در میان برترین های دنیا قرار دارد و در عرصه علوم اسلامی نیز حوزه های علمیه ما به برکت حرکت علمی مراجع، علما و اساتید و طلاب در شاخصه های مختلف علمی و فقهی و تفسیری  پیشتاز هستند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بین المللی است که هزاران طلبه غیر ایرانی از ملل مختلف جهان و همچنین با مذاهب مختلف در آن تحصیل می کنند.

وی گفت: محوریت کار جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه مبتنی بر فقه اهل بیت(ع) تعامل حداکثری با آحاد جامعه اسلامی و تاکید روی مشترکات و وحدت بر سر این مشترکات و نادیده گرفتن مسائل اختلافی به نفع عزت و شکوه مندی عالم اسلامی است.

آیت الله اعرافی در ادامه با معرفی رشته های علمی حوزه های علمیه، بر لزوم همکاری بین علمای اسلامی و نهادهای علمی ایران و لبنان و سایر بلاد اسلامی تاکید کرد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، نماینده مجلس علمای علوی به تشریح تاریخچه فعالیت های این مجلس و شکل گیری فعالیت های علمای علوی در کشور لبنان و سابقه همکاری با بزرگانی چون امام موسی صدر و... پرداخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha