جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام صفی خانی

حوزه/ حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: باید حقایق و مطالب مربوط به انقلاب و دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال داد و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، گناهی نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام  علالدین صفی خانی، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه صالحیه قزوین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای این مدرسه، گفت:استان قزوین از نظر شهدای روحانیت در رتبه اول  کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر این که شهدا تا آخرین نفس، پای قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایستادند، افزود: تجلیل از شهدای روحانی، موجب ترویج روحیه شهادت طلبی و بقای انقلاب اسلامی است.

معاون اومر طلاب حوزه علمیه قزوین با  اشاره به این که  امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی بر قله های افتخار ایستاده و تجلیل از مقام شهدا ضرورتی غیرقابل انکار است، بیان داشت: شهدا با تأسی به اباعبدالله الحسین(ع)، درس وفاداری، از خود گذشتگی، شجاعت و شهامت را آموختند و در عمل نیز به اثبات رساندند و ما باید در همه عرصه ها، پاسدار خون شهیدان و ارزش های انقلاب باشیم.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: باید حقایق و مطالب مربوط به انقلاب و دفاع مقدس را به نسل های بعدی انتقال داد و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، گناهی نابخشودنی است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: بخش قابل توجهی از وقایع مرتبط با تاریخ دفاع مقدس و کشور می تواند با زبان داستان، به مخاطبین منتقل شود و از این طریق جلوی بسیاری از تحریفات و انحرافات گرفته شود.

وی، به نقش روحانیت در حوادث و وقایع تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: همان طور که روحانیت در طول تاریخ همیشه در کنار مردم و در مواقع خطر پیشگام بوده، در دفاع مقدس هم این گونه عمل کرد و ضبط و ثبت این خاطرات می تواند گام بلندی در مسیر  معرفی خدمات حوزه و روحانیت باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین در پایان گفت:براساس هماهنگ با صدا و سیمای مرکز قزوین، برنامه ریزی های لازم برای پوشش مطلوب یادواره شهدای طلبه مدرسه صالحیه صورت گرفته است.

در این نشست همچنین مدیر مدرسه صالحیه و فرمانده پایگاه بسیج این مدرسه، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های ستاد برگزاری یادواره شهدا ارائه دادند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha