جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ بلال شعبان در همایش مالزی

حوزه/ اولین نشست همایش بین المللی "شهادت" با حضور شخصیت هایی از ۲۵ کشور در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین نشست همایش بین المللی "شهادت" با حضور شخصیت ها و هیئاتی از بیش از 25 کشور در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

در این همایش، شیخ اسماعیل قاسم رئیس همایش، داتو عبد القادر حجی فاضل رئیس حزب "کاتان" مالزی، محمد الغزالی از مسئولین دادگاه های مالزی، رؤسای هیئت های کانادایی، آمریکایی، انگلیسی، چینی و اندونزیایی به سخنرانی پرداختند.

شیخ بلال سعید شعبان دبیر کل جنبش توحید اسلامی لبنان در افتتاحیه این همایش گفت: حقیقت دین و توحید باید در وحدت اسلامی انسانی جهانی تجلی پیدا کند و تمامی مستضعفین در سرتاسر دنیا را فراگیرد و تمامی انواع تفرقه و تبعیض را چه از نظر قومیتی، نژادی و قبیله ای از بین ببرد.

وی اشاره کرد: حضرت رسول اکرم (صل الله علیه و آله وسلم) فرمودند: «همه شما از نسل آدم هستید و حضرت آدم از خاک است»؛ بر این اساس شعار توحید باید، تمامی انواع خشونت را از بین ببرد و دوستی خیر و هدایت را برای تمامی بشر به ارمغان بیاورد.

* ترجمه "لا إله إلّا الله" با نابودی نشانه های فقر عملی می شود

شیخ شعبان با تاکید بر اینکه ترجمه "لا إله إلّا الله" با نابودی نشانه های فقر عملی می شود، تصریح کرد: سازمان های ظالم و استکبار جهانی زمینه فقر را فراهم کرده و برای خود نظام اقتصادی استعماری بوجود می آورند تا از طریق آن و به حساب ملت های مستضعف که ثروت های آنان را چپاول می کنند و مردمان آن را به گرسنگی می کشانند، برای کشور های خود رفاه و آسایش فراهم می کنند.

وی با طرح این سؤال که چرا امروز مردم فلسطین، یمن، سوریه، عراق، کشمیر و تمامی مکان ها در ترس به سر می برند؟ گفت: برای اینکه "لا إله إلّا الله" در میان ما مستقر و ثابت نیست و به صورت عملی در زندگی ما اجرایی نشده است.

* عاقلانه نیست شعار توحید سر دهیم و محل معراج پیامبر تحت اشغال باشد

این روحانی اهل سنت لبنان تاکید کرد: ترجمه عملی شعار توحید با یاری مستضعفین و مظلومین فلسطین از طریق مبارزه با صهیونیست ها و باز پس گیری الاقصی و فلسطین است. این عاقلانه نیست که شعار توحید را سر دهیم و محل معراج پیامبر اعظم (ص) تحت اشغال صهیونیست های غاصب باشد.

وی خواستار شد تا مسئولیت آزاد سازی فلسطین، یک مسئولیت اسلامی، انسانی و جهانی باشد و مورد توجه تمامی مستضعفین در سرتاسر جهان قرار گیرد؛ چرا که مسئولیت آزاد سازی فلسطین، تنها یک مسئولیت ملی و فلسطینی یا قومی عربی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha