پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لایحه ممنوعیت شریعت اسلامی به پارلمان ویسکانسین ارائه شد

حوزه/درحالی که تاکنون حداقل ۱۰ ایالت آمریکا لوایحی برای ممنوعیت شرع اسلامی در دادگاه‌ها به تصویب رسانده‌اند، اکنون نمایندگان ایالت ویسکانسین این لایحه را به پارلمان ارائه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از jsonline، عده‌ای از نمایندگان راست افراط‌گرا در ایالت ویسکانسین در آمریکا، با ارائه لایحه‌ای به پارلمان ایالتی، قصد ممنوعیت شریعت اسلامی در دادگاه‌ها را دارند. در صورت تصویب این لایحه، قضات آمریکایی اجازه نخواهند داشت در دادگاه‌ها به ویژه‌ دادگاه‌های خانوادگی مربوط به روابط زناشویی، ازدواج و طلاق و غیره، قوانین شرع اسلامی را مدنظر قرار دهند.
از سال 2010 تاکنون حداقل 10 ایالت در آمریکا لوایحی به تصویب رسانده‌اند تا هر گونه قوانین شرع اسلامی در دادگاه‌های این کشور را ممنوع کنند و به نظر می‌رسد اکنون قانونگذاران حزب جمهوری خواه در ایالت ویسکانسین در پی تصویب چنین لایحه‌ای هستند.
لایحه جدید اشاره‌ای به واژه «شریعت» نکرده و به جای آن از عبارت «قوانین خارجی» استفاده کرده است، با این حال اسفتان گلی سخنگوی گروه ارائه دهنده لایحه گفت: آنچه وارد قوانین آمریکایی شده و ما قصد داریم با آن مبارزه کنیم، شریعت است.
در این میان، منتقدان این لایحه از جمله کانون وکلای آمریکا و بسیاری از غیر مسلمانان، استدلال کرده‌اند که تصویب این قوانین غیرضروری هستند، چرا که قوانین کنونی آمریکا در حال حاضر کامل بوده و تصویب این لوایح تنها بخشی از توطئه وسیع‌تر در راستای  تخریب وجه‌ی مسلمانان و جامعه اسلامی در فضای سیاسی ایالات متحده می‌باشد.
عاصفه قریشی لندز، مدرس قانون اساسی و شرع اسلامی در دانشگاه ویسکانسین – مدیسون و رئیس انجمن ملی وکلای مسلمان در این باره گفت: اگر به مطالب تبلیغاتی و لابیگری آن‌ها نگاه کنید می‌بینید آن‌ها همان کسانی هستند که علیه شریعت اسلامی در سراسر آمریکا فشار آورده، گردهمایی برگزار می‌کنند و وانمود می‌کنند که مسلمانان توطئه‌ای نهفته برای سلطه بر دنیا دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha