جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشجویان مسلمان یک درمانگاه رایگان در آمریکا راه اندازی کردند

حوزه/گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه جورجیا، یک درمانگاه رایگان شفاء برای کمک به محرومان و بیمه نشدگان جامعه راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از aboutislam، یک گروه 5 نفره  از دانشجویان مسلمان دانشگاه جورجیا در آمریکا، یک درمانگاه رایگان شفاء برای محرومان و بیمه نشدگان جامعه  در شهر آتن در ایالت جورجیا ایجاد کرده‌اند. درمانگاه‌های رایگان شفاء اکنون در سرتاسر آمریکا توسط مسلمانان و اجتماعات اسلامی راه اندازی می‌شوند و دایره اسلامی آمریکای شمالی، یکی از سازمان‌های اسلامی در آمریکا از بانیان این طرح محسوب می‌شود.
این تیم متشکل از 5 دانشجوی مسلمان فعالیت خود را در آوریل 2016 برای ایجاد این درمانگاه آغاز کرده و سرانجام مارس 2017 موفق به افتتاح این مرکز درمانی شدند. این درمانگاه شنبه‌ها فعالیت داشته و علاوه بر مراقبت‌های اولیه، گزینه‌های درمانی متنوع دیگری چون روانپزشکی و عصب شناسی را نیز ارائه می‌دهد. در این درمانگاه 20 داوطلب و 9 پزشک متخصص نیز فعالیت دارند.
حمزه علی یکی از این دانشجویان عضو این گروه می‌گوید: ما با چند پزشک در شهر آتن صحبت کردیم، جواب رد زیاد شنیدیم و خوش‌شانسی هم آوردیم اما سرانجام توانستیم یک گروه از پزشکان خوب و خیر پیدا کنیم.
وی افزود: یک سال تمام طول کشید تا توانستیم منابع کافی و یک ملک مناسب برای این درمانگاه پیدا کنیم و کارهای اداری آن نیز از جمله بیمه و موافقت شورای شهر نیز بسیار وقت گیر بود ولی سرانجام به نتیجه رسیدیم.
علی که نخست با همراهی  دوستش ایده این درمانگاه را داشته می‌گوید: ما می‌خواستیم از حباب خود بیرون آمده و فکری بکنیم که احتمالا یک دانشجوی معمولی به ذهنش نمی‌رسید. هدف این بود که بخشی از راه حل باشیم تا نیازمندان دسترسی زودتری به مراقبت‌های بهداشتی لازم داشته باشند. ما می‌خواستیم به دیگران نشان بدهیم که یک گام برای تغییر برداشته و تحول ایجاد کنند.
اعضای این درمانگاه رایگان همچنین قصد دارند روز 26 آگوست 2017 میزبان یک نشست خیریه برای مردم بوده و کمک‌های مالی برای ارتقاء فعالیت‌های درمانگاه‌ را جمع آوری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha