جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ مقام معظم رهبری یکی از فرزندان حوزه است و امروز با اقتدار و شجاعت تمام و با کلام نافذش توانسته در برابر همه قدرت های شرق و غرب ایستادگی کند. شجاعت و هوشمندی معظم له تا جایی است که فرمودند «اگر اسرائیل بخواهد غلطی بکند، ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد» .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین، به نقش حوزه های علمیه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه به عنوان مهمترین و شاخصترین مراکز ترویج و تبیین معنویت و دینداری و پایگاه غنی فرهنگ اسلامی محسوب می‌شوند و در بسیاری از مقاطع، جریان ساز هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند و ما که در مراکز حوزوی حضور داریم، باید با الهام از آموزه‌های قرآنی و دینی تلاش نماییم که به رشد و توسعه بیشتر مدارس علمیه بپردازیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مراکز حوزوی به عنوان بازوان اسلام و انقلاب، رسالت سنگین تبلیغ و ترویج معارف و آموزه های دینی را برعهده دارند و باید در جهت اصلاح شاخصه های کمی و کیفی زیرساخت های مدارس اقدامات چشمگیری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به نگاه مردم در دوران قبل از انقلاب نسبت به حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: نگاه و فکر مردم آن زمان در رابطه با مدارس حوزه های علمیه این بود که در این اماکن مجالس روضه اداره می شود، ولی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه ها به عنوان سدی محکم در برابر همه شبهات، تهدیدات فرهنگی و تحریفات دشمنان به خوبی ایستاده اند.

وی با اشاره به این که در حوزه های علمیه شرح حقایق قرآن و بسیاری از تفاسیر ناب قرآنی به نگارش در آمده است، گفت: تبلیغ و آموزش دین و تربیت بندگان خدا بر اساس آموزه های دینی، کار حوزه علمیه است که باید شکرگزار آن باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تاثیر گذاری حوزه های علمیه تا جایی است که در مسئله تحریم تنباکو ، آیت الله میرزای شیرازی به عنوان شخصیتی برخاسته از حوزه، توانست با فتوای خود، انقلابی ایجاد کند.

وی، امام خمینی(ره) را تربیت یافته حوزه خواند و افزود: مقام معظم رهبری یکی از فرزندان حوزه است و امروز با اقتدار و شجاعت تمام و با کلام نافذش توانسته در برابر همه قدرت های شرق و غرب ایستادگی کند. شجاعت و هوشمندی معظم تا جایی است که فرمودند «اگر اسرائیل بخواهد غلطی بکند، ایران اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد»، با این بیان حضرت آقا، تمام کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به وحشت افتادند.

وی با تاکید بر این که فتوای آیت الله العظمی سیستانی، عراق را نجات داد، گفت: سید حسن نصرالله یکی دیگر از تربیت یافتگان حوزه است که توانسته با شجاعت در رژیم صهیونیستی و دیگر ایادی آنها در منطقه بایستد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha