چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسام عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به طلاب جوان گفت: باید به گونه‌ای در حوزه علمیه تحصیل کنید که بتوانید برای جامعه مفید باشید، ابهامات جامعه را رفع کنید و سبک زندگی درست و اسلامی را به مردم بیاموزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم افتتاح دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدحوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شبستان امیر المومنین (ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد، گفت: پیغمبر (ص) به شخص فرمودند: سکوتی که برای یادگرفتن نیاز است را با خود همراه داشته باشید، با همه وجود و دقت به فراگیری و گوش دادن دروس بپردازید، آن چیزی که فرا می‌گیرید را به خوبی حفظ و نگهداری کنید، به آن چیزی که آموخته‌اید عمل نمایید و در نهایت آن را نشر دهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دستورالعملی از امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که نزد ایشان آمده بود اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که تلاش زیادی کرد تا امام اور را بپذیرد و از ایشان روش آموختن صحیح علم را بیاموزد، دستورالعملی ارزشمند ارائه کردند که همه طالبان سلوک الی‌الله از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» فرمودند که علم نوری است که در قلب کسی که خدا بخواهد او را هدایت کند، قرار می‌دهد و این مهم دستورالعملی ارزشمند برای پیروان طریق ائمه اطهار (ع) است.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای خیر برساند، نقطه‌ای سفید در قلب او ایجاد می‌کند و پس از آن گوش‌هایش برای شنیدن حقیقت آماده و گوش دل انسان باز می‌شود.

وی یادآور شد: آن حضرت در این حدیث ادامه می‌دهند: اگر خدا اراده کند که خیر خدایی به انسان برسد، احساس بنده نسبت به زرق و برق دنیایی کاسته شده و علاقه‌اش به مادیات و وسوسه‌های دنیایی کم خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به طلاب جوان گفت: باید به گونه‌ای در حوزه علمیه تحصیل کنید که بتوانید برای جامعه مفید باشید، ابهامات جامعه را رفع کنید و سبک زندگی درست و اسلامی را به مردم بیاموزید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha