جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، شورای نگهبان را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و تصریح کرد: نظارت استصوابی این شوری به معنای صیانت از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر روز یکشنبه در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان دفتر شورای نگهبان در استان قزوین، این شورا را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و اظهار کرد: تشکیل شورای نگهبان دستاوردهای زیادی برای انقلاب و نظام اسلامی به همراه داشته که مهمترین آن‌ تشخیص، تأیید و انطباق قوانین با شرع مقدس است..

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، حفاظت و حراست از قوانین را رسالت دیگر شورای نگهبان برشمرد و تصریح کرد: قوانینی بوده که شورای نگهبان به دلیل انطباق نداشتن آنها با شرع اسلام، آن‌ها را نپذیرفته و یا اصلاح کرده زیرا یکی از جدی‌ترین رسالت‌های شورای نگهبان، حفاظت و حراست از قانون است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تأیید انتخاب شوندگان و اصل انتخابات بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان است، گفت: نظارت استصوابی که برخی‌ها تلاش می‌کردند آن را از شورای نگهبان سلب کنند، بسیار حائز اهمیت و به معنای صیانت از نظام اسلامی است، چرا که جلوی هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: بصیرت و درایت دو ویژگی مهمی تقویت هیئت‌های نظارت شورای نگهبان است و این هیئت ها به هر میزان که نسبت به مسائل سیاسی، نیرنگ‌ها و فتنه‌ها اشراف بیشتری داشته باشند، با قدرت بیشتری کار نظارت را انجام خواهند داد و مانع بروز فتنه هایی همچون فتنه ۸۸ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از اصل نظام و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، عنوان کرد: امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود و نباید به فتنه‌گران و کسانی که از طریق تطمیع، تهدید و تزویر در عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند، میدان داد.

امام جمعه قزوین، کشف خلاء‌های قانونی و ارائه شفاف آن به مراجع ذی‌صلاح را یکی دیگر از رسالت‌های امروز شورای نگهبان برشمرد و اظهار کرد: نباید از فضاهای جدید، نظیر فضای مجازی که تحولی در دنیا ایجاد کرده و می‌تواند در سرنوشت ملت‌ها دخیل باشد، غافل شویم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌ علی قابل، رئیس دفتر شورای نگهبان در قزوین به تشریح برنامه ها و فعالیت های این دفتر پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha