پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید سعید بطحائیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به حمایت های سردار شهید حسین همدانی(ره) گفت: این سردار شهید مدافع حرم درباره حمایت از طلاب می گفت: طلاب جوان همانند بوته تازه کاشته شده هستند که نیاز به حمایت و مراقبت دارند و ایشان همیشه حامی طلاب و حوزه های علمیه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان استاد حوزه علمیه همدان امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع شهر همدان گفت: ما باید از امام صادق(ع) در حمایت از علم و ترویج دین الگوبرداری کنیم.

وی افزود: تربیت مبلغ دین اهمیت فراوانی در جامعه و نشر معارف الهی دارد و حمایت از این مساله نیز اجر و پاداش فراوانی دارد؛ افراد مؤمن و توانمند باید در راه دین و حمایت از حوزه های علمیه قدم بردارند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به حمایت های سردار شهید حسین همدانی(ره) گفت: این سردار شهید مدافع حرم درباره حمایت از طلاب می گفت: طلاب جوان همانند بوته تازه کاشته شده هستند که نیاز به حمایت و مراقبت دارند و ایشان همیشه حامی طلاب و حوزه های علمیه بودند.

حجت الاسلام بطحائیان با بیان این مطلب که کارهای اهل بیت(ع)، الگوی مناسبی برای ما در زندگی است، ابراز داشت: وقتی امام صادق(ع) عمر خود را در تربیت شاگرد و گسترش معارف الهی می گذارد ما هم باید به تبعیت از ایشان به این امر مهم بپردازیم.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم جامعه از لحاظ اعتقادی و مذهبی رشد کند، باید به فکر رشد و تعالی حوزه های علمیه باشیم؛ امام صادق(ع) به شاگردان خود غیر از آموزش علم، توجه خاصی داشته و آنها را در همه زمان ها تکریم کرده است.

وی ادامه داد: حفظ دین در گرو حمایت از حوره های علمیه و طلاب و روحانیون است؛ جامعه ما نیاز به مبلغ جوان، با استعداد و با انگیزه داشته و همه این مسائل در گرو حمایت از حوزه علمیه می باشد.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ما منتسب به امام جعفر صادق(ع) هستیم و باید رفتار و اعمالمان مطابق با این انتساب باشد؛  امام صادق(ع) می فرماید با رفتار و اعمالتان زینت برای ما باشید.

وی در پایان با اشاره چهار صفت شیعیان جعفری ابراز داشت: شیعیان در کلام امام جعفر صادق(ع) دارای صفات ورع و تقوا، صداقت، امانت و حسن خلق هستند که به چنین فردی شیعه جعفری می گویند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha