جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​رهبران حزب حریت در کشمیر اعتصاب عمومی اعلام کردند

حوزه/ در اعتراض به دستگیری ۷ تن از رهبران حزب حریت در کشمیر، حزب حریت در سرتاسر دره کشمیر، اعتصاب عمومی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از india، در اعتراض به دستگیری 7 تن از رهبران حزب حریت در کشمیر و جامو، که روز گذشته توسط آژانس تحقیقاتی ملی در دولت هندوستان بازداشت شدند، حزب حریت خواستار اعتصاب و تعطیلی کامل امروز، سه شنبه در سرتاسر دره کشمیر شد.

نعیم خان، فاروق احمد داربیتا کراته، الفت احمد شاه، شهیدالاسلام، ایاز اکبر، پیر سفیه الله و راجا مهراج الدین کالوال رهبران و شخصیت‌های دستگیر شده هستند و دولت هند مدعی شده این افراد متهم به دریافت پول از پاکستان و حمایت از فعالیت‌های تروریستی و سنگ پراکنی به سوی نظامیان هندی هستند.

به گفته مقامات این آژآنس، افراد دستگیر شده برای محاکمه از سرینگر به دهلی فرستاده شده‌اند و دستگیر شدگان به اتهام توطئه های جنایتکارانه و مشارکت در جنگ علیه دولت هند روانه زندان شده‌اند. در این میان رهبران حزب حریت اتهامات تروریستی ادعایی دولت هند را ساختگی دانسته و آن‌ها را در راستای گمراه کردن مردم دانستند.

* رهبران حزب حریت دستگیری‌ها را عملی «انتقام جویانه و خودسرانه» توصیف کردند

سیدعلی گیلانی، میرواعظ عمر فاروق و محمد یاسین مالک، رهبران حزب حریت این دستگیری‌ها را از جانب دولت، عملی «انتقام جویانه و خودسرانه» توصیف کرده و خواستار برگزاری یک روز عمومی «کشمیر بنده» یا «اعتصاب سرتاسری» در تمامی نقاط منطقه جامو و کشمیر شدند.

احمد شاه داماد سیدعلی گیلانی و ایاز اکبر سخنگوی حزب حریت می‌باشند. شهیدالاسلام نیز یکی از همکاران نزدیک میرواعظ، رهبر حریت است.

میرواعظ در شبکه‌های اجتماعی با محکوم کردن این دستگیری‌ها نوشت: دولت هندوستان با سوءاستفاده از آژانس تحقیقات ملی، قصد دارد جنبش سیاسی مردم و رهبری آزادی‌خواه را فلج کرده و مردم را گمراه کند. و این دروغ و تبلیغات دولتی است.

رهبران کشمیری در بیانیه‌ای مشترک این این اتهامات را ساختگی دانسته و محکوم کردند و همچنین درباره امنیت و وضعیت فعلی دستگیرشدگان ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که قادر به برقراری ارتباط با آن‌ها نبوده و از محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha