جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب

حوزه/ زنان هر چقدر که در جامعه و در رفتارشان با نامحرمان عفیف تر و با وقار تر باشند، بر ارزششان افزوده می شود و احترامشان بیشتر می شود و مردان اجازه هر نوع برخوردی با آنان را به خود نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، خانم ثریا عابدی در جمع طلاب مدرسه علمیه زینبیه ایوان غرب، با اشاره به ضرورت توجه به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف به عنوان ارزش در جامعه بـشرى و بـه ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت. همواره این دو واژه در کنار هم بـه کار بـرده مى شوند و در نگاه اول بـه نظر مى آید هر دو بـه یک معنا بـاشند، اما با جستجو در متون دینى و فرهنگ نامه ها، بـه نکته قابـل توجهى مى رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.

وی در ادامه افزود : عفاف نوعى حجـاب درونى است که انسان را از گناه بـازمى دارد. حفظ چشم، گوش، قلب و تمامى اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجـاب درونى، پـوشش ظاهرى است. بـه تـعبـیرى لطیف تـر، حـجـاب میوه عفاف اسـت و عفاف ریشـه حـجـاب.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه ایوان غرب  از آثار وجودی عفاف و حجاب یاد کرد و افزود: وجود حجاب و عفاف در زنان آرامش برای جامعه به ارمغان می آید. در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد هیجان ها و التهاب های جنسی افزایش می یابد و باعث می شود جامعه آرامش خود را از دست بدهد .

عابدی، جنبه دیگر فلسفه پوشش را جنبه خانوادگی دانست و تصریح کرد: این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند، هم به تقویت بنیان خانواده کمک می کند و هم به آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن، با رواج یافتن لذت های جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه باعث آسیب های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می شود.

وی تاکید کرد:  حجاب سبب بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال و  موجب ارزش و احترام او می گردد، زنان هر چقدر که در جامعه و در رفتارشان با نامحرمان عفیف تر و با وقار تر باشند، بر ارزششان افزوده و احترامشان بیشتر می شود و مردان اجازه هر نوع برخوردی با آنان را به خود نمی دهند.

مدیر مدرسه زینبیه ایوان غرب در پایان افزود: کشورهای غربی با توجه به حجاب و اهمیت آن در سلامت جوامع اسلامی، سالهاست که درصدد ضربه زدن به آن درآمده تا بتواند از طریق آن، به پاکی زنان ضربه وارد کند و از این راه بتوانند به راحتی به تمامی جامعه آسیب زند

بانوان طلبه؛ سنگربانان جبهه عفاف و حجاب

سیده فاطمه موسوی مقدم، مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام  نیز در جمع طلاب گفت: بانوان طلبه  سنگربانان جبهه عفاف و پاکی هستند و با توجه به رسالت و وظیفه مهم و خطیرمبلغین، ائمه جماعت و دانش آموختگان حوزه های علمیه ، سعی شده که مسئله عفاف و حجاب در بین زنان و دختران تبیین شود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام از راه های مختلف می خواهند زشتی محرمات و معاصی و منزلت حیا و عفت را از میان ببرند. از همین رو به شیوه های مختلف در اذهان جوانان القا می کنند که ارزش شخصیت و تمدن در لباس های آنچنانی است.در چنین موقعیتی مسلمانان باید هوشیار باشند و با پوشش مناسب و شایسته خویش توطئه دشمنان را خنثی کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام  ضمن بیان اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در بین زنان و دختران جامعه اسلامی، افزود: حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد.

وی،  یکی از راه های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی را ترویج و حمایت از بی بند و باری و مقابله با حجاب و عفاف است دانست و گفت: حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه متعالی خود برسد و گرفتار دام های رنگارنگی که بر سر راهش پهن کرده اند، نشود.

موسوی مقدم ادامه داد:  با توجه به مساله خطیر تبلیغ؛ مبلغین و ائمه جماعت مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) با حضور خود در پایگاه های محلات، نهادهای دولتی، ادارات، دانشگاه ها، مساجد و حسینیه ها،  به ترویج و حمایت از حجاب و عفاف که یکی از مهم ترین محورهای هجمه فرهنگی جبهه استکبار در مواجهه با نظام اسلامی ایران بوده، پرداختند.

وی در پایان، برای شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف، برنامه ریزی تمام نهادها را ضروری دانست و تاکید کرد: از دولت، مسئولان ذی ربط، سازمان های فرهنگی، رسانه ای، دستگاه های تربیتی و ارشادی می خواهیم در زمینه گسترش و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مناسب با مبلغین و ائمه جماعت مدارس علمیه، همکاری و همدلی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha