جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه برای هیچ‌ امام‌زاده‌ ای به جز حضرت عباس(ع) و فاطمه معصومه(س) زیارت نامه‌ای از قول امام معصوم نیامده است، گفت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که فرمودند «با شفاعت معصومه(س) تمام شیعیان می‌تواند وارد بهشت بشوند» و این نشان دهنده جایگاه با عظمت کریمه اهل‌بیت(س) است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و همچنین میلاد با سعادت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهارداشت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه(س) از استان خوزستان گذر کرده‌اند، ضروری است که در طول این دهه مراسماتی ویژه برای بزرگداشت مقام عظیم آن دو بزرگوار برگزار شود.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «نگویید مرکز کشور ما تهران است، جز آستان قدس رضوی حضرت رضا (ع) ما هیچ مرکزی نداریم»، گفت: إن شاءالله با راه‌اندازی زائرسرایی در مشهد مقدس، مقدمات سفر افراد بی‌بضاعت مردم اهواز به مشهد مقدس فراهم شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فضیلت زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، اذعان داشت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که فرمودند «با شفاعت حضرت معصومه (س) تمام شیعیان می‌تواند وارد بهشت بشنود» و این نشان دهنده جایگاه با عظمت کریمه اهل‌بیت(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه برای هیچ‌ امام‌زاده‌ ای به جز حضرت عباس(ع) و فاطمه معصومه(س) زیارت نامه‌ای از قول امام معصوم نیامده است، گفت: سعد بن سعد الاشعری قمی نقل می‌کند که «خدمت امام رضا(ع) بودم، امام فرمود: ای سعد ما یک امانتی در قم نزد شما داریم. سعد گفت: منظور شما حضرت معصومه (س) است؟ فرمودند: بله. کسی که با معرفت بر او زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود». 

 امام جمعه اهواز در پایان با اشاره به افتتاح زائرسرای ثامن الأئمه(ع) برای مردم اهواز در آینده‌ای نزدیک، گفت: إن شاءالله با راه‌اندازی این زائر سرا در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، مقدمات سفر افراد بی‌بضاعت اهواز به مشهد مقدس فراهم می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha