پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، در اختتامیه دوره «میثاق طلبگی»، گفت: احساس مسئولیت جوهره اصلی انسانیت و مرز بین انسان و سایر موجودات است و انسانی که نه در برابرخدای متعال و نه خود و جامعه‌ احساس وظیفه نکند از مرز انسانیت بیرون رفته و بنا به گفته قرآن آنها را دلهایی است بی‌ادراک و معرفت و دیده‌هایی بی­ نور و بصیرت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در مراسم اختتامیه  دوره میثاق طلبگی که در اردوگاه شهید باهنر شهرک آق بابا برگزارشد، به مسئولیت پذیری افراد جامعه به خصوص طلاب اشاره کرد و گفت:  از امروز به بعد مسئولیت شما طلاب در برابر مردم و خانواده بسیار خطیر بوده وتلاش نمایید که بیش از پیش روحیه خودسازی و تهذیب که در دوره مبثاق طلبگی کسب کرده اید را حفظ کنید.

وی ادامه داد: مسئولیت پذیری می تواند بسیاری از موانع ومشکلات را برطرف نماید و کسانی که احساس مسئولیت نمی‌کنند و هیچ­ گاه برای خودشان وظایفی را تعیین به نوعی همیشه دیگران را بدهکار خویش می‌دانند، راه به جایی نخواهند برد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: احساس مسئولیت جوهره اصلی انسانیت و مرز بین انسان و سایر موجودات است و انسانی که نه در برابرخدای متعال و نه در برابر خود و جامعه‌ احساس وظیفه نکند از مرز انسانیت بیرون رفته و بنا به گفته قرآن کریم آنها را دلهایی است بی‌ادراک و معرفت و دیده‌هایی بی­ نور و بصیرت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: اعمال بدون تعهد و اعتقاد، در پیشگاه رب العالمین ارزشی ندارد و انسانی که کارهای عام المنفعه انجام می‌دهد، اما نسبت به خداوند تعهدی ندارد، عملش پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد:  علمی که حاصل می شود باید طوری باشد که در انسان تواضع بیاورد و خود را خدمتگزار مردم بداند، چرا که هدف از متعهد بودن خدمتگزاری است و علامت آن این است که علم، انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با قدردانی از معاونت تهذیب و روابط عمومی حوزه استان در هماهنگی و پوشش اخبار و برنامه های دوره میثاق طلبگی، گفت: خوشبختانه امسال در دوره میثاق طلبگی برنامه های خوبی اجرا  شد.

 حجت الاسلام  نباتی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین نیز در این مراسم گزارشی از برنامه های دوره میثاق طلبگی ارائه داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha