چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السالام مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: شهدا حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و تبیین دیدگاه ها و اهداف آنها نباید در هیچ برهه ای از زمان فراموش شود و انجام این مهم امروز یک تکلیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، عصر امروز در دیدار با اعضای فعال کنگره شهدا که در سالن اجتماعات این سازمان برگزارشد، به نقش ارزشمند شهدای هشت سال دفاع مقدس در کشور اشاره کرد و گفت: شهدا حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و تبیین دیدگاه ها و اهداف آنها نباید در هیچ برهه ای از زمان فراموش شود و انجام این مهم امروز یک تکلیف است.

وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس روحانیت  توانست با تقدیم شهدای بزرگوار، در راستای صیانت از نظام اسلامی، گام های مهمی بردارد، ابرازداشت: یکی از ملاک‌های زنده بودن شهدا همین گرامیداشت مقام آنان است که نشان دهنده زنده بودن آرمان‌های آنان در جامعه نیز می باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین افزود: اگر مراسمی که به یاد شهید برگزاری می شود و تحت عنوان کنگره نامگذاری شده، باید در حاشیه آن کتاب یا فیلم‌هایی به نام آن شهید والامقام نیز تهیه شود و عظمت کنگره با این مسائل مطرح می‌شود، بر همین اساس باید محتوای مراسم‌ها با در نظر گرفتن برنامه‌ها تبیین و تعیین شود

ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان

حجت السالام مصطفایی تصریح کرد: به طور قطع یکی از ویژگی‌های اصلی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، حضور در جبهه‌های فرهنگی و حفاظت از ارزش های دینی و هویتی کشور است .

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با بزرگداشت مقام آنان و فعالیت در جبهه‌ فرهنگی گسترس و ترویج می‌یابد.

 وی با بیان با بیان اینکه تاکنون در زمینه انتقال پیام شهدا و ارزشهای معنوی ایثار و شهادت در این استان فعالیت چشمگیری انجام شده، یادآور شد: برگزاری اولین کنگره سرداران و شهدای استان قزوین می تواند دستاوردهای فرهنگی عمیقی در جامعه و به ویژه به نسل آینده منتقل سازد.

حجت الاسلام مصطفایی به جمع آوری آثار شهدای روحانی اشاره و بیان داشت: خوشبختانه با همکاری خوب مدیریت حوزه علمیه توانسته ایم آثار و دست نوشته هایی از شهدای روحانی استان را جمع آوری و همچنین ضبط خاطرات از همرزمان شهدای روحانی را برای کنگره شهدا آماده نماییم.

یادآوری می شود، استان قزوین 105 شهید روحانیت در دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی و یک شهید طلبه مدافع حرم، از افتخارات ارزشمند حوزه علمیه قزوین می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha